Spännande konsultuppdrag inom bank med fokus på kundtjänst & Treasury
Capega AB / Backofficejobb / Stockholm
2025-10-16
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm,
Solna,
Botkyrka,
Borlänge eller i
hela Sverige Är du den vi söker?
Har du ett intresse för bank och finans och vill utvecklas i en roll som kombinerar kundkontakt, administration och Treasury Cash Management? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig!
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en konsult till ett uppdrag inom bank. Tjänsten är en hybridroll som kombinerar kundtjänst med Treasury Cash Management och startar omgående. Uppdraget löper initialt i 6 månader med möjlighet till förlängning. Som konsult i denna roll blir du en del av bankens kundtjänst- och backofficefunktion, där du arbetar nära Treasury och bidrar till en effektiv hantering av både kundärenden och betalningsflöden. Fokus ligger på god service, noggrann administration och samarbete med flera interna och externa parter. Exempel på arbetsuppgifter: Hantera kundärenden via telefon och e-post (t.ex. överföringar, uttag, avslut, fullmakter m.m.)
Utföra dagliga kontroller av transaktioner och betalningsflöden samt hantera eventuella avvikelser
Assistera vid betalningar, kontohantering och enklare cash management-uppgifter
Registrera och uppdatera kunduppgifter i bankens system
Stötta i arbetet med AML-relaterade kontroller, rapporteringar och myndighetsförfrågninga
Samarbeta med Treasury, IT och externa parter för att säkerställa en smidig och korrekt hantering av kundflöden
Bidra till förbättring och utveckling av rutiner och processer inom kundservice och backoffice
Din profil
Kandidatexamen i ekonomi eller motsvarande, gärna med inriktning mot redovisning, finans eller företagsekonomi
Erfarenhet av kundservice, bank eller administration är meriterande men inget krav
God datorvana och intresse för system och processer
Strukturerad, noggrann och ansvarstagande
God kommunikativ förmåga på både svenska och engelska
Omfattning & villkor
Omfattning: 100 % Start: Omgående Längd: 6 månader, med möjlighet till förlängning och eventuellt anställning direkt hos kund. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten ska tillsättas inom kort, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor? Tveka inte att kontakta Elin Eklöf, rekryteringskonsult på Capega.
Varmt välkommen med din ansökan
Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på
www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på
www.capega.se Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Capega AB (org.nr 559163-0016)
Arbetsplats Capega
Kontakt Elin Eklöf
elin.eklof@capega.se Jobbnummer 9559522