Space söker administrativ assistent

Space360 / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Space360 i Stockholm

Administrativ assistent och projektkoordinator
Space 360 är en kommunikationsbyrå som sedan starten 1992 erbjuder helhetslösningar för global kommunikation. Vi är experter på att kommunicera över gränserna och oavsett hur våra kunder väljer att uttrycka sig har vi erfarenheten och verktygen för att anpassa kundens budskap för den globala marknaden.
Vi erbjuder tjänster inom alla områden där kommunikation är ett nyckelord - allt från översättning och textbearbetning till konceptutveckling och grafisk produktion.
Vår specialitet är typografiskt utmanande språk såsom arabiska, ryska och kinesiska m.fl. Vi arbetar också mycket med konceptutveckling och marknadsanpassning av kundtidningar, produktkataloger, intern och extern företagsinformation och samhällsinformation. Space 360 är sedan många år leverantör av översättningar till Sveriges myndigheter.
Vi söker nu en duktig administrativ assistent och projektkoordinator till kontoret i Johanneshov. Tjänsten är på heltid med fast månadslön.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som administrativ assistent arbetar du direkt under chefen och assisterar denne genom att svara på förfrågningar, skriva offerter, skriva brev till kunder, leverantörer och myndigheter. Du kommer att boka hotellrum, flyg- och tågbiljetter till personal för tjänsteresor. Som projektkoordinator tar emot översättningsbeställningar som görs per Post, fax och e-mail och förmedlar dem till våra inhouse- och frilansöversättare samt leverera lösningarna till kunden via post, fax eller e-mail. Du kommer att svara på telefon. Ditt arbete inbegriper många kontaktytor, både internt men framför allt externt, där du är den sammanhållande länken som för affären framåt.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har någon sorts eftergymnasieutbildning t ex KY-utbildning i administration. Du är van att använda Microsoft Office. Det är mycket meriterande med något annat språk utöver Svenska och Engelska. Ju fler språk du kan desto större blir dina chanser att få anställning hos oss.

Publiceringsdatum
2010-10-14

Dina personliga egenskaper
Personliga egenskaper är viktigare än den formella utbildningen! Du har större chans att få tjänsten och trivas i den om du har goda administrativa kunskaper, är service minded, har hög socialkompetens kan jobba både självständig och i team. Det är viktigt att du har ett gott ordningssinne, ett stort personligt engagemang och en stark ansvarkänsla. Du kommer ha direktkontakt med våra kunder och stort utrymme för din förmåga att skapa egna kontakter och ta eget ansvar.
Vi värdesätter kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Vi tror att det berikar vår verksamhet både kulturellt och kunskapsmässigt. Då de flesta av oss på kontoret är män på över 40 år ser vi gärna yngre eller kvinnliga sökande för att få en jämnare ålders- och könsfördelning.
Är du rätt person? Skicka en skriftlig ansökan innehållande ett personligt brev, CV och kontaktuppgifter på två referenspersoner till daoud@space360.se . Ansökan skall ha kommit in senast 10 nov. 2010. Vi utför intervjuer fortlöpande. Anställningen påbörjas så fort en lämplig person hittats.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-10
Ansökan kan skickas till e-postadress: daoud@space360.se

Företag
Space360

Adress
Space360
Tjurhornsgränd 6
12163 JOHANNESHOV

Kontorsadress
Tjurhornsgränd 6

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4492390
Faxnummer: 08-4492399
E-postadress: info@space360.se

Jobbnummer
754504

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Space360

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Space360: