Sourcing Specialist
Johnson Controls Integrated Facility Management No / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Johnson Controls Integrated Facility Management No i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Sollentuna eller i
hela Sverige Är du inköpare och vill arbeta i ett internationellt företag med goda utvecklingsmöjligheter?
Du får ansvar för att självständigt och i team arbeta med inköpsaktiviteter för våra internkunder inom Johnson Controls - Global Workplace Solutions ( GWS ). Arbetet innefattar allt från deltagande i offertarbete mot kunder, ansvar vid övertagande av nya kunder samt dagligt operativt inköpsarbete främst inom Sverige och Norden men kan även innefatta projekt på Europeisk/Global basis.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Optimera och effektivisera alla delar av inköpsprocessen i linje med Johnson Controls och våra kunders krav.
• Analysera nuvarande leverantörer och lägga fram förslag på möjligheter och risker för ledningen.
• Ansvarig för förhandlingar och omförhandlingar av kontrakt. Framställa anbudsunderlag, utvärdera och teckna kontrakt.
• Ansvar vid implementeringen av internationella inköpssystem.
• Bistå ur ett inköpsperspektiv när Johnson Controls offererar och tar över ny kunds verksamhet i form av leverantörsanalys, kommersiell utvärdering och tecknande av avtal.
• Tätt samarbete med våra kollegor i andra nordiska länder och globalt.
Din yrkesmässig och personlig profil:
• Du har minimum 3 års erfarenhet av inköpsarbete. Speciell vikt läggs vid förhandlingar och förståelse för olika typer av kontraktsmodeller. Erfarenhet av tjänsteinköp gärna med teknisk inriktning. Erfarenhet från Facility Management är meriterande.
• Erfarenhet av projektarbete och försäljning ses som positivt
• Du trivs i förändringsarbete och har en positiv påverkan på dina kollegor i detta arbete.
• Du är van att arbeta i en internationell miljö.
• Du har en relevant kommersiell bakgrund.
• Du har goda kunskaper i engelska.
Vi erbjuder dig:
• Lön i förhållande till kvalifikationer.
• Internationell atmosfär i en global organisation.
• Goda karriärmöjligheter.
• Ett gott arbetsklimat.
• Rikskuponger samt friskvårdsbidrag.
Arbetsplats: Solna
Arbetstider: 40 tim/vecka
Tjänsten är en Tillsvidareanställning, med start snarast enligt överenskommelse.
Du är välkommen att skicka din ansökan tillsammans med CV senast 14 februari till
jobs_sweden@jci.com .
Har du frågor angående tjänsten, så kontakta gärna Jonas Thulin tel: 070-959 32 89
I mer än ett århundrade, har Johnson Controls arbetat för att hitta nya sätt att förbättra de platser där människor bor, arbetar och reser. Vi är världsledande inom Automotive Experience, Building Efficiency & Power solutions. Med 140 000 anställda på 1 300 platser ger vi service åt kunder i 125 länder, där vi levererar produkter och tjänster som hjälper till att skapa en bekvämare, säkrare och mer hållbar värld.Inom Automotive Experience förnyar och utvecklar vi interiör och elektronik inom personbilsverksamheten, globalt på mer än 200 miljoner fordon.Inom Building Efficiency, tillhandahåller vi lösningar för att göra mer än 12 miljoner hem och 1 miljon kommersiella byggnader världen över mer bekväma, produktiva, säkra och energisnåla.Inom Power Solution, är vi den största globala leverantören av blysyrabatterier. Och vi banar väg för nya tillvägagångssätt när det gäller att driva fordon på effektiva och miljövänliga sätt, inklusive utveckling av batterier för hybridbilar.
Publiceringsdatum2011-01-28Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-13
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobs_sweden@jci.comFöretagJohnson Controls Integrated Facility Management No
AdressJohnson Controls Integrated Facility Management No
Box 613
16926 Solna
KontorsadressTelegrafgatan 6
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6223260
Jobbnummer 835271
Observera att sista ansökningsdag har passerat.