SOS-sjuksköterska
Sos Alarm Sverige AB / Sjuksköterskejobb / Östersund
2015-03-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS-sjuksköterska" (publicerad 2015-05-04) ⬅️
Visa alla sjuksköterskejobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Östersund,
Sundsvall,
Falun,
Gävle,
Skellefteå eller i
hela Sverige SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även alarmering, säkerhets- och jourteletjänster för kommuner, landsting och företag.
Vi söker dig med stort hjärta och is i magen.
Att vara SOS-sjuksköterska är ett spännande och utvecklande arbete där den ena dagen aldrig är den andra lik. Du är den hjälpsökandes första kontakt och livlina till dess att andra hjälpresurser är på plats. Som SOS-sjuksköterska på nödnumret 112 har du engagemang, inlevelseförmåga och en närvaro utöver det vanliga. Har du ett stort hjärta och is i magen är det just dig vi söker.
Vi söker dig som vill utvecklas och är redo för nya utmaningar. Du har minst tre års erfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård i någon form. Du behöver ha stor inlevelseförmåga, servicekänsla och kunna hantera stress. Vi värdesätter förmågan att kunna samarbeta men det är också viktigt att du kan ta självständiga beslut. Som SOS-sjuksköterska har du ett stort ansvar och gör livsavgörande insatser.
Vi söker folk som kan prata i telefon och rädda liv. Samtidigt.
Som SOS-sjuksköterska kommer du att arbeta med medicinska intervjuer per telefon, bedöma och prioritera larm samt förmedla rätt hjälpinsats. Du kan också komma att ge akutmedicinsk rådgivning i väntan på ambulans eller hänvisa den hjälpsökande till rätt vårdinstans.
Vi söker medarbetare som kan arbeta både heltid och deltid (minst 50 %), men ett krav är att du arbetar heltid under din utbildningstid. Du ska även kunna arbeta dygnets alla timmar. SOS Alarm strävar efter mångfald och ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Ett krav är dock att du är svensk medborgare och behärskar det svenska språket samt har goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Du behöver också ha god datorvana.
Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan! Vi kommer att kalla till intervju fortlöpande under ansökningstiden.
Publiceringsdatum2015-03-24Arbetstider och omfattningHeltid alt. deltid Enligt ök.
ErsättningEnligt ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonny Holmberg 063-750812
FöretagSOS Alarm Sverige AB
AdressSOS Alarm Sverige AB
Box 706
83143 Östersund
KontorsadressFyrvallavägen 4
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2219345
Observera att sista ansökningsdag har passerat.