SOS-sjuksköterska

Sos Alarm Sverige AB / Sjuksköterskejobb / Östersund
2015-03-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS-sjuksköterska" (publicerad 2015-05-04) ⬅️


Visa alla sjuksköterskejobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Östersund, Sundsvall, Falun, Gävle, Skellefteå eller i hela Sverige

SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även alarmering, säkerhets- och jourteletjänster för kommuner, landsting och företag.

Vi söker dig med stort hjärta och is i magen.

Att vara SOS-sjuksköterska är ett spännande och utvecklande arbete där den ena dagen aldrig är den andra lik. Du är den hjälpsökandes första kontakt och livlina till dess att andra hjälpresurser är på plats. Som SOS-sjuksköterska på nödnumret 112 har du engagemang, inlevelseförmåga och en närvaro utöver det vanliga. Har du ett stort hjärta och is i magen är det just dig vi söker.  

Vi söker dig som vill utvecklas och är redo för nya utmaningar. Du har minst tre   års erfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård i någon form. Du behöver   ha stor inlevelseförmåga, servicekänsla och kunna hantera stress. Vi värdesätter förmågan att kunna samarbeta men det är också viktigt att du kan   ta självständiga beslut. Som SOS-sjuksköterska har du ett stort ansvar och gör livsavgörande insatser.

Vi söker folk som kan prata i telefon och rädda liv. Samtidigt.
Som SOS-sjuksköterska kommer du att arbeta med medicinska intervjuer per   telefon, bedöma och prioritera larm samt förmedla rätt hjälpinsats. Du kan också komma att ge akutmedicinsk rådgivning i väntan på ambulans eller hänvisa den hjälpsökande till rätt vårdinstans.

Vi söker medarbetare som kan arbeta både heltid och deltid (minst 50 %), men ett   krav är att du arbetar heltid under din utbildningstid. Du ska även kunna arbeta   dygnets alla timmar. SOS Alarm strävar efter mångfald och ser gärna sökande   med såväl svensk som utländsk bakgrund. Ett krav är dock att du är svensk   medborgare och behärskar det svenska språket samt har goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Du   behöver också ha god datorvana.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en   förutsättning för anställning.

Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan! Vi kommer att kalla till intervju fortlöpande under ansökningstiden.

Publiceringsdatum
2015-03-24

Arbetstider och omfattning
Heltid alt. deltid Enligt ök.

Ersättning
Enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonny Holmberg 063-750812

Företag
SOS Alarm Sverige AB

Adress
SOS Alarm Sverige AB
Box 706
83143 Östersund

Kontorsadress
Fyrvallavägen 4

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2219345

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: