SOS-sjuksköterska

Sos Alarm Sverige AB / Sjuksköterskejobb / Stockholm
2013-09-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS-sjuksköterska" (publicerad 2015-05-04) ⬅️


Visa alla sjuksköterskejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Stockholm, Danderyd, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även alarmering, säkerhets- och jourteletjänster för kommuner, landsting och företag.

Som sjuksköterska på SOS Alarm har du ett stort ansvar och gör livsavgörande insatser. Du är den hjälpsökandes första kontakt och en livlina till dess att ambulansen, polisen eller räddningstjänsten är på plats. Du ger den hjälpsökande råd och guidar människor genom svåra och situationer. Du tar beslut om hur ambulanserna ska prioriteras och ser till så att alla får den hjälp de behöver. Det är inte ett arbete för vem som helst. Det kräver engagemang, inlevelseförmåga och psyke utöver det vanliga, men så får du också möjlighet att göra en verklig skillnad för andra.

Vi söker sjuksköterskor till SOS Alarms medicinska specialistcenter i Stockholm. En möjlighet för dig som vill utvecklas i din roll som sjuksköterska och få ett ännu större ansvar.

Som SOS-sjuksköterska på SOS Alarm arbetar du med handläggning av medicinska intervjuer per telefon. Du bedömer behov av ambulans, ger akutmedicinsk rådgivning i väntan på ambulans, hänvisar hjälpsökande till rätt vårdnivå och är medicinskt stöd vid val av ambulanssjukvårdens resurser. Arbetet är en spännande kombination av avancerad teknik och mänskliga möten.

Vi söker dig som är sjuksköterska med minst tre års erfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård. För att klara arbetet behöver du ha stor inlevelseförmåga, servicekänsla, vara stresstålig och behärska konsten att göra flera saker samtidigt. Samarbete är lika viktigt som att ta självständiga beslut.

Tjänsten är på heltid under utbildningstiden, därefter kan man välja att gå ner till deltid. Arbetet innebär dygnstjänstgöring. Man arbetar under årets alla dagar och timmar. Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Du måste behärska det svenska språket fullt ut samt ha goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Goda datakunskaper i Officepaketet är ett krav.

För anställning krävs godkänd registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, drogtest utan anmärkning samt att du är svensk medborgare.

Publiceringsdatum
2013-09-14

Arbetstider och omfattning
Heltid/deltid tillsbvidare

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Holmkvist 08-454 37 76

Företag
SOS Alarm Sverige AB

Adress
SOS Alarm Sverige AB
Box 5776
11487 Stockholm

Jobbnummer
1652808

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: