SOS-operatör Växjö

SOS Alarm Sverige / Brandmansjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla brandmansjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Växjö, Jönköping, Halmstad, Helsingborg, Malmö eller i hela Sverige

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker dig som vill vara med och skapa trygghet och säkerhet för alla som ringer nödnumret 112. Våra medarbetare utför fantastiska insatser under dygnets alla timmar och vi vill bli fler! I Växjö söker vi nu fler SOS-operatörer med start under våren 2020.

Din vardag som SOS-operatör
Ingen dag är den andra lik. Du kommer att möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på Sveriges nödnummer 112 där du kommer hantera allt från felringningar till akuta sjukdomsfall, trafikolyckor och bränder. Du är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.
Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kolleger.
För att få rätt förutsättningar och bli trygg i din roll som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på tre månader. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.

Se gärna filmen där Johan beskriver jobbet som SOS-operatör.

Vad kan SOS Alarm erbjuda dig?

• Du får göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag
• Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
• Engagerade och stöttande chefer och kollegor
• Möjligheten att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
• Du får samverka tillsammans med bl.a. polis, räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället

Är du rätt för oss?
Du är empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer, vilket kräver att du har en god samarbetsförmåga. Du är en tålmodig, orädd och lyhörd person med hög arbetsmoral som har lätt för att prata med människor.

Vi söker dig som

• Har minst 5 års arbetslivserfarenhet
• Trivs med att arbeta enligt tydliga ramar och riktlinjer
• Utmanas av att arbeta mot uppsatta mål
• Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
• Har god datorvana och trivs med att arbeta i komplexa IT-system
• Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
• Har intresse för samhällsfrågor

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Publiceringsdatum
2019-09-03

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan snarast möjligt dock senast 30 september 2019. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida.
Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Åsa Gundén (gruppchef) på tel. 072-141 77 25 eller asa.gunden@sosalarm.se eller Marina Persson (gruppchef) på tel. 072 201 64 91 eller marina.persson@sosalarm.se

När du skickar in din ansökan till oss på SOS Alarm godkänner och samtycker du till att SOS Alarm behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer här.

SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.

Dygnet runt larmar vi ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm och driftlarm. Vi tillhandahåller även kundorienterade jourtjänster så som samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Fagrabäcksvägen 7, 352 33 Växjö
35233 Växjö

Kontorsadress
Fagrabäcksvägen 7, 352 33 Växjö

Jobbnummer
4851162

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: