SOS-operatör Trygghetslarm

Sos Alarm Sverige AB / Säkerhetsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Malmö, Helsingborg, Halmstad, Växjö, Göteborg eller i hela Sverige

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Din vardag som SOS-operatör

En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem.

I rollen som SOS-operatör inom Trygghetslarm ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm från personer som har ett trygghetslarm installerat hos sig. Det kan röra sig om allt ifrån att en brukare har ramlat och behöver hjälp av hemtjänst för att komma upp, till att det inkommer ett brandlarm som behöver hanteras. För rätt person finns möjligheter att på sikt utbildas vidare till 112-mottagare och då kunna besvara Sveriges nödnummer. Det är ett mycket spännande och utvecklande arbete.

Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Malmö eller Helsingborg där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning. Som SOS-operatör arbetar du heltid och har en dygnsgående tjänst vilket innebär arbete dygnets alla timmar och årets alla dagar.

Vi erbjuder dig

• Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag
• Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
• Engagerade och stöttande ledare och kollegor
• Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum

Vi söker dig
Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kunder, kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi tror att du...

• Är utbildad undersköterska
• Har minst tre års arbetslivserfarenhet.
• Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
• Har mycket god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system, gärna med erfarenhet av kamera/säkerhetstjänster
• Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
• Har intresse för samhällsfrågor

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Tjänsten är med start 2021-10-01 eller enl. överenskommelse.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2021-07-31.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Johan Gummesson (mailto:johan.gummesson@sosalarm.se), tel: 010-140 84 45 eller Sofie Schmidt (mailto:sofie.schmidt@sosalarm.se), tel: 010 140 83 67

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2021-07-13

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SOS Alarm Sverige AB (org.nr 556159-5819), http://sosalarm.se

Arbetsplats
SOS Alarm

Jobbnummer
5861767

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: