SOS-operatör till Sundsvall
Sos Alarm Sverige AB / Säkerhetsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säkerhetsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Sundsvall,
Östersund,
Gävle,
Falun,
Uppsala eller i
hela Sverige Hos oss får du den chansen när vi nu söker fler DEDIKERADE och TRYGGA medarbetare som vill göra skillnad och samtidigt vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.
Vi behöver bli fler på Centralen i Sundsvall och söker SOS-operatörer som har det som krävs för att axla rollen och hjälpa människor i nöd.
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som vi vill ska genomsyra hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Nedbrutet betyder detta att vi förväntar oss att du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga och att du samtidigt är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor.
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.
Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus.
Vi kommer att ge dig rätt förutsättningar för rollen genom en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista som vi varvar med utbildning på Centralen tillsammans med en handledare.
Vi tror att du:
• Har minst tre års arbetslivserfarenhet
• Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att prata engelska
• Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
• Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.
Meriterande om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller dyl.
Tjänsterna startar 17 oktober
Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 30 april
Har du frågor? Kontakta Mikael Berglund på telefon 076-1178625 eller skriv till
mikael.berglund@sosalarm.seSOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid sjukdomsfall, olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta medarbetare.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare SOS Alarm Sverige AB (org.nr 556159-5819),
http://sosalarm.se Arbetsplats SOS Alarm
Jobbnummer 7622972
Observera att sista ansökningsdag har passerat.