SOS-operatör säkerhet och Jourtele

Sos Alarm Sverige AB / Säkerhetsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Västerås, Eskilstuna, Uppsala, Örebro, Danderyd eller i hela Sverige

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och olika typer av driftlarm. Vi tillhandahåller också kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjourer vilket nyttjas av kunder från såväl privat som offentlig sektor. Utöver det har vi även en central och viktig roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Din vardag som SOS-operatör En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik. Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är till en början att svara på våra samtal inom Säkerhet och Jourtjänster.

I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Där utöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete.

I förlängningen ser vi att du även skall kunna utbildas till att svara på nödnummret 112. operatör för att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo där den hjälpsökande alltid står i fokus. Tjänsterna är placerade på SOS-centralen i Västerås.

För att få rätt förutsättningar att bli en duktig och trygg SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning.

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst.

Vi erbjuder dig

• Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
• Engagerade och stöttande ledare och kollegor
• Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
• Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället

Vi söker dig Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar på ett bra sätt samtidigt som du tar ett stort ansvar i din yrkesroll.

Vi tror att du...

• Har minst tre års arbetslivserfarenhet
• Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
• Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
• Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. Vi ser även att det meriterande om du har erfarenhet från vården.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Tjänsten är med start i 9 November 2022

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 7 augusti. Urval och intervjuer sker löpande.

Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Anna-Karin Bouvin anna-karin.bouvin@sosalarm.se , Christer Tengström, christer.tengstrom@sosalarm.se

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-07-26

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SOS Alarm Sverige AB (org.nr 556159-5819), http://sosalarm.se

Arbetsplats
SOS Alarm

Kontakt
Anna-Karin Bouvin
anna-karin.bouvin@sosalarm.se
+46 72 536 62 42

Jobbnummer
6843110

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: