SOS-operatör Östersund

SOS Alarm Sverige / Brandmansjobb / Östersund
2018-10-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS-operatör Östersund" (publicerad 2018-10-24) ⬅️


Visa alla brandmansjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Östersund, Sundsvall, Falun, Uppsala, Västerås eller i hela Sverige

SOS-operatör Östersund

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker nu fler visstidsanställda som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Vi på SOS Alarm ser till att nödställda får rätt hjälp när de behöver den. Vem de än är och var i Sverige de än befinner sig.

Din vardag som SOS-operatör på SOS Alarm
Du kommer att hantera alla möjliga människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus.

För att få rätt förutsättningar och bli trygg i din roll som SOS-operatör inleds anställningen med en betald utbildning på heltid under tre månader, varav 5 veckor på annan ort. Som visstidsanställd SOS-operatör jobbar du efter utbildningen minst 20% schemalagt framförallt på kväll, natt och helg.

Se gärna filmen där Johan beskriver jobbet som SOS-operatör.

Som anställd hos SOS Alarm får du

• Göra skillnad i andra människors liv, varje dag
• Arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
• Samverka med bl.a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället
• Engagerade och stöttande chefer och kollegor

Är du rätt för oss?
Du trivs med att hjälpa andra människor, är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer, vilket kräver att du har en god samarbetsförmåga. Du klarar högt tempo, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet.

Vi söker dig som

• Studerar eller har annan sysselsättning på hel- eller deltid
• Talar och skriver svenska obehindrat
• Har god datorvana
• Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång

Meriterande om du har

• Tidigare erfarenhet från vård eller räddningstjänst
• Erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Du måste vara svensk medborgare. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Publiceringsdatum
2018-10-12

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan snarast möjligt dock senast den 25 oktober 2018. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, vänligen kontakta rekrytering@sosalarm.se. Har du frågor kring tjänsten, kontakta gruppchef Uno Wallinder, 0720185385.

OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida https://www.sosalarm.se/karriar/lediga-tjanster/

På vår hemsida kan även du få svar på de vanligaste frågorna gällande rollen som SOS-operatör.

När du skickar in din ansökan till oss på SOS Alarm godkänner och samtycker du till att SOS Alarm behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer här.

SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Fyrvallavägen 4
83143 Östersund

Kontorsadress
Fyrvallavägen 4

Jobbnummer
4398496

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: