SOS-operatör Norrköping

SOS Alarm Sverige / Brandmansjobb / Norrköping
2018-03-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS-operatör Norrköping" (publicerad 2019-07-11) ⬅️


Visa alla brandmansjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Norrköping, Örebro, Västerås, Stockholm, Jönköping eller i hela Sverige

Vill du vara med och bidra till ett tryggare Sverige? Som SOS-operatör är du en del av navet som skapar trygghet och säkerhet för alla som ringer nödnumret 112. Våra medarbetare utför fantastiska insatser under dygnets alla timmar och vi vill bli fler! I Norrköping söker vi SOS-operatörer med start hösten 2018.

ROLLEN

Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon bara är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats.

I rollen som SOS-operatör arbetar du systematiskt, metodiskt och faktabaserat samt visar engagemang, respekt och medkänsla. För att klara det behöver förnuft och fakta balanseras med känsla i varje enskild situation. Som stöd finns processer, rutiner och riktlinjer för att kunna fatta rätt beslut. Arbetet bedrivs på en SOS-central där du sitter i en öppen miljö. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. På sikt finns det möjlighet att utvecklas i rollen som SOS-operatör genom att arbeta som ambulansdirigent och räddningsåtgörare.

VI SÖKER DIG

• Minst fem års arbetslivserfarenhet och fullgjord gymnasieutbildning.
• Meriterande om du arbetat inom vård, akutsjukvård, räddningstjänst eller som polis, väktare, med kundsupport/kundservice eller motsvarande.
• Svenskt medborgarskap och behärskar det svenska språket samt har goda kunskaper i engelska och gärna något ytterligare språk.
• Erfarenhet av dygnsgående tjänst, då arbetstiderna hos oss är förlagda till dag-, kväll- och nattpass.
• Stort engagemang, ansvarskänsla, empati och är trygg i dig själv.
• En utpräglad känsla för att vilja hjälpa andra människor och ett stort tålamod.
• Förmåga till att samverka och bidra till ett öppet och förtroendefullt arbetsklimat.

Titta gärna på filmen, där Martin berättar om hur det är att arbeta på SOS Alarm:

https://youtu.be/t-ndvLj_nLw

VI ERBJUDER

Vi erbjuder dig en möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö och att få vara med på resan om att skapa ett tryggare Sverige för alla. Genom vår SOS-skola får du en unik operatörsutbildning på 13 veckor i samband med din anställning. I utbildningen varvas teori med praktik samt handledning mellan varje teoripass så att vi säkerställer att du lär dig arbetet på bästa sätt. Delar av utbildningen är förlagd till SOS Alarms skola i Uppsala, däremellan är man på sin "hemmacentral" med handledare som utbildar och introducerar praktiskt i arbetet. Vidare erbjuds även kontinuerlig kompetensutveckling för att bibehålla en hög kvalitet i det dagliga arbetet.

Tjänsten ger möjlighet till arbete på både hel- och deltid (minst 60 %), och arbetstiden kan till viss del påverkas genom s.k. planeringsschema. Observera att det inte är möjligt att förlägga sin arbetstid på endast dag, kväll eller natt utan variation i schemat kommer att finnas.

Välkommen med din ansökan dock senast den 25 mars 2018. Vänligen ange i din ansökan om du söker heltid eller deltid (ange i vilken omfattning). Har du frågor kring tjänsten kontakta någon av gruppcheferna claes.johansson@sosalarm.se anna.coster@sosoalarm.se eller anita.gustavsson@sosalarm.se. Hardu frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta oss på rekrytering@sosalarm.se. OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida https://sosalarm.se/Jobba-hos-oss/Lediga-tjanster/.

På vår hemsida kan även du få svar på de vanligaste frågorna gällande rollen som SOS-operatör.

SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-03-08

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Albrektsvägen 148
60239 NORRKÖPING

Kontorsadress
Albrektsvägen 148

Jobbnummer
4008690

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: