SOS-operatör Halmstad
SOS Alarm Sverige / Brandmansjobb / Halmstad
2018-03-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS-operatör Halmstad" (publicerad 2019-01-16) ⬅️
Visa alla brandmansjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Halmstad,
Helsingborg,
Malmö,
Växjö,
Göteborg eller i
hela Sverige Vill du vara med och bidra till ett tryggare Sverige? Som SOS-operatör är du en del av navet som skapar trygghet och säkerhet för alla som ringer nödnumret 112. Våra medarbetare utför fantastiska insatser under dygnets alla timmar och vi vill bli fler! I Halmstad söker vi nu SOS-operatörer med start under hösten 2018.
ROLLEN
Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon bara är i behov av en trygg röst. Med utvecklade intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats.
I rollen som SOS-operatör arbetar du systematiskt, metodiskt och faktabaserat samt visar engagemang, respekt och medkänsla. För att klara det behöver förnuft och fakta balanseras med känsla i varje enskild situation. Som stöd finns processer, rutiner och riktlinjer samt fantastiska kollegor för att kunna fatta rätt beslut. Arbetet bedrivs på en SOS-central där du sitter i en öppen miljö. I pågående samtal samverkar du med kollegor och samarbetspartners som till exempel polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. På sikt finns det möjlighet att utvecklas i rollen som SOS-operatör genom att arbeta som handledare, ambulansdirigent och räddningsåtgörare.
Titta gärna på filmen, där Martin berättar om hur det är att arbeta på SOS Alarm:
https://youtu.be/t-ndvLj_nLwVI SÖKER DIG
• Minst fem års arbetslivserfarenhet och fullgjord gymnasieutbildning.
• Meriterande om du arbetat inom vård, akutsjukvård, räddningstjänst eller som polis, livräddare och väktare.
• Svenskt medborgarskap och behärskar det svenska språket samt har goda kunskaper i engelska och gärna något ytterligare språk.
• Erfarenhet av dygnsgående tjänst, då arbetstiderna hos oss är förlagda till dag-, kväll- och nattpass.
• Stort engagemang, ansvarskänsla, empati och är trygg i dig själv.
• En utpräglad känsla för att vilja hjälpa andra människor och ett stort tålamod.
• Förmåga att samverka och bidra till ett öppet och förtroendefullt arbetsklimat.
• God datorvana då allt arbete sker i våra system som visas på minst tre datorskärmar.
• Meriterande om du har erfarenhet av roll som arbetsledare
VI ERBJUDER
Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö och att få vara med på resan om att skapa ett tryggare Sverige för alla. Hos oss får du en unik operatörsutbildning på 14 veckor i samband med din anställning. I utbildningen varvas teori med praktik samt handledning mellan varje teoripass så att vi säkerställer att du lär dig arbetet på bästa sätt. Delar av utbildningen är förlagd till SOS Alarms skola i Uppsala, resterande tid är man på sin "hemmacentral" med handledare som utbildar och introducerar praktiskt i arbetet. Vidare erbjuds även kontinuerlig kompetensutveckling för att bibehålla hög kvalitet i det dagliga arbetet.
Välkommen med din ansökan snarast möjligt dock senast den 26 mars 2018. Har du frågor kring tjänsten/arbetsplatsen eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Platschef Martin Lundblad på
martin.lundblad@sosalarm.se. OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida
https://sosalarm.se/Jobba-hos-oss/Lediga-tjanster/.Informationsträffar samt intervjuer kommer att hållas på slutet av vecka 15 och framåt.
Innan en eventuell anställning är hälsoundersökning på företagshälsovården obligatorisk samt registerkontroll hos Säpo.
På vår hemsida kan även du få svar på de vanligaste frågorna gällande rollen som SOS-operatör.
SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.
Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-03-08ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSOS Alarm Sverige
AdressSOS Alarm Sverige
Kristinehedsvägen 2
30244 Halmstad
KontorsadressKristinehedsvägen 2
Jobbnummer 4010067
Observera att sista ansökningsdag har passerat.