SOS-operatör

Sos Alarm Sverige AB / Brandmansjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla brandmansjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ånge
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Östersund

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are varav ca 70 som arbetar i Östersund.

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Din vardag som SOS-operatör
En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor och i ett ofta högt tempo där hjälpsökande alltid står i fokus.

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst. Skiftgången innebär att du arbetar dag, kväll, natt och helg. Här får du chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum.

För att få rätt förutsättningar att lyckas inleds anställningen med en gedigen utbildning på ca 14 veckor varav 4 av dessa utförs på vår utbildningsenhet i Kista. Här lär du dig att göra vårdbedömningar över telefon, samtalsmetodik, sjukdomslära och mycket mer.

Vi söker dig
Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi tror att du...

* Har minst tre års arbetslivserfarenhet
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
* Är bekväm med att arbeta i olika och komplexa IT-system
* Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
* Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Vi planerar att genomföra tre utbildningstillfällen med start:
23/8, 30/8 samt 4/10. Är det något tillfälle som passar bättre för dig så ange det gärna i din ansökan.

Låter detta intressant?
Skicka in din ansökan senast 17/4 men gärna så snart som möjligt då urval sker löpande. Aktuella kandidater går vidare för informationsträff med speedintervjuer på vår larmcentral, därefter genomförs urval för intervju och referenstagning. I slutprocessen ingår säkerhetsintervju och medlyssning med en av våra medarbetare på larmcenralen.

Har du frågor är du välkommen att kontaka oss

Marlene Rehnsbo, marlene.rehnsbo@sosalarm.se
Jenny Hernerud, jenny.hernerud@sosalarm.se

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Provanställning 6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-03-22

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige AB

Jobbnummer
6460278

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: