SOS-operatör

Sos Alarm Sverige AB / Säkerhetsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Sundsvall, Östersund, Gävle, Falun, Uppsala eller i hela Sverige

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.

Vill du göra skillnad för andra och vara en del av något större tillsammans med oss i SOS-familjen? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Centralen i Sundsvall söker nu nya kollegor både som 112-operatör och som säkerhet och jouroperatör.

Båda positionerna kräver stor simultankapacitet och stresstålighet då tempot stundtals är högt. Båda rollerna är ett spännande och utvecklande arbete.

Din vardag som SOS-operatör
En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem.

Som 112-mottagare besvarar du Sveriges nödnummer och ser därtill ut att vid behov larma rätt resurs till rätt plats i rätt tid. Du samverkar med flera parter både internt och externt.

Som säkerhet och jouroperatör hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m.

På centralen i Sundsvall arbetar du med engagerade och kunniga kollegor som har en stark gemenskap.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista.

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst.

Vi erbjuder dig

• Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
• Engagerade och stöttande ledare och kollegor
• Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
• Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället

Vi söker dig
Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi tror att du...

• Har minst tre års arbetslivserfarenhet
• Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
• Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
• Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Tjänsten som 112 operatör är med start 2022-08-23

Tjänsten som säkerhet och jouroperatör är med start 2022-09-28

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 16 mars.

Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Emelie Gerzina

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-03-02

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SOS Alarm Sverige AB (org.nr 556159-5819), http://sosalarm.se

Arbetsplats
SOS Alarm

Kontakt
Emelie Gerzina
emelie.gerzina@sosalarm.se

Jobbnummer
6396200

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: