SOS-operatör
Sos Alarm Sverige AB / Säkerhetsjobb / Jönköping
2021-09-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS-operatör" (publicerad 2024-03-04) ⬅️
Visa alla säkerhetsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Jönköping,
Växjö,
Göteborg,
Halmstad,
Norrköping eller i
hela Sverige SOS Alarm besvarar 112-samtal och larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm en kommersiell verksamhet som hanterar bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar sammanlagt idag ca 1100 SOS:are från Malmö i söder till Luleå i norr. I Jönköping arbetar ca 45 SOS-operatörer och SOS-sjuksköterskor. Vår central är under ombyggnad och ny central ska stå färdig under våren -23.
Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.
Din vardag som SOS-operatör
Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande 112-samtal och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.
Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. Du arbetar ofta självständigt men i nära samarbete med andra inom och utanför organisationen. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Jönköping där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.
För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med viss möjlighet att påverka ditt eget schema.
Vi erbjuder dig
• Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag
• Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
• Engagerade och stöttande ledare och kollegor
• Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
• Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, räddningstjänst, ambulanssjukvården och andra aktörer som är viktiga för samhället
Vi söker dig
Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, har en personlig mognad och är beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Du behöver ha en stor flexibilitet då arbetet är skiftande men även vara öppen för förändringar och nya förutsättningar och kunna prioritera i stressiga situationer. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Tjänsten startar 15 februari -22 och inleds med provanställning på sex månader
Vi tror att du...
• Har minst tre års arbetslivserfarenhet
• Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
• Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
• Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
• Har intresse för samhällsfrågor
• Inte ser oregelbundna arbetstider som något hinder. Du ska vara beredd att jobba såväl förmiddag, eftermiddag, kväll och natt, vardag som helg.
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.
Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 21-09-19.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Andreas Nordén på
andreas.norden@sosalarm.seSOS Alarms genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Läs gärna mer om SOS Alarm och vår verksamhet på
https://sosalarm.se (
https://sosalarm.se/)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2021-09-14ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSOS Alarm Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare SOS Alarm Sverige AB (org.nr 556159-5819),
http://sosalarm.se Arbetsplats SOS Alarm
Jobbnummer 5965739
Observera att sista ansökningsdag har passerat.