SOS-operatör
Sos Alarm Sverige AB / Säkerhetsjobb / Sundsvall
2020-08-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS-operatör" (publicerad 2022-03-02) ⬅️
Visa alla säkerhetsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Sundsvall,
Östersund,
Gävle,
Falun,
Uppsala eller i
hela Sverige Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.
Din vardag som SOS-operatör "En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem.
I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete.
Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.
För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning som sker på din hemmacentral pga rådande tider. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.
Vi erbjuder dig
• Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag
• Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
• Engagerade och stöttande ledare och kollegor
• Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
Vi söker dig Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Tjänsten är med start i början av november.
Vi tror att du...
• Har minst tre års arbetslivserfarenhet gärna med telefonvana
• Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
• Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
• Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
• Har intresse för samhällsfrågor
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.
Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 13 september.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Victoria Forslund 072-573 08 63
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2020-08-24ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSOS Alarm Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare SOS Alarm Sverige AB (org.nr 556159-5819),
http://sosalarm.se Arbetsplats SOS Alarm
Jobbnummer 5330239
Observera att sista ansökningsdag har passerat.