SOS-operatör
Sos Alarm Sverige AB / Elektronikjobb / Östersund
2015-04-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS-operatör" (publicerad 2023-09-15) ⬅️
Visa alla elektronikjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Östersund,
Sundsvall,
Falun,
Gävle,
Skellefteå eller i
hela Sverige SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även alarmering, säkerhets- och jourteletjänster för kommuner, landsting och företag.
Antalet samtal till nödnumret 112 ökar stadigt och vi behöver därför anställa fler medarbetare för att möta medborgarnas behov. Därför fortsätter vi att leta efter den bästa personalen till vår verksamhet
Vi söker dig med stort hjärta och is i magen.
Är du vår nya SOS-operatör?
Att vara SOS-operatör hos SOS Alarm och besvara nödnumret 112 kräver engagemang, inlevelseförmåga och en närvaro utöver det vanliga. Som SOS-operatör har du ett stort ansvar och gör livsavgörande insatser. Du är den hjälpsökandes första kontakt och en livlina till dess att andra hjälpresurser är på plats. Därför är inte det här jobbet för alla. Men har du stort hjärta och is i magen är det kanske dig vi söker. Vi söker dig som vill utvecklas och är redo för nya spännande utmaningar.
Vi söker folk som kan prata i telefon och rädda liv. Samtidigt.
Som SOS-operatör kommer du att arbeta med att besvara nödnumret 112, bedöma och prioritera larm samt förmedla rätt hjälpinsats. Det är ett spännande och utvecklande arbete där den ena dagen aldrig är den andra lik.
Vi bryr oss inte om varifrån du kommer. Vi är bara intresserade av vad du kan bli.
För att klara av arbetet som SOS-operatör kommer du att få en unik utbildning på vår SOS-skola. Du som söker har minst gymnasiekompetens eller motsvarande, har fem års arbetslivserfarenhet och god datorvana. Erfarenhet inom sjukvård, räddningstjänst, säkerhetstjänster, callcenter, något serviceyrke eller liknande är meriterande. Du behöver ha stor inlevelseförmåga, servicekänsla och kunna hantera stress. Vi värdesätter förmågan att kunna samarbeta men det är också viktigt att du kan ta självständiga beslut.
Vi söker medarbetare som kan arbeta både heltid och deltid (minst 50 %), men ett krav är att du arbetar heltid under din utbildningstid. Du skall kunna arbeta dygnets alla timmar och minst hälften av alla helger. SOS Alarm strävar efter mångfald och ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Ett krav är dock att du är svensk medborgare och behärskar det svenska språket samt har goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit.
Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Enligt ök
Publiceringsdatum2015-04-27ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Story +46 63750804, +46 725329306
FöretagSOS Alarm Sverige AB
AdressSOS Alarm Sverige AB
Box 706
83143 Östersund
KontorsadressFyrvallavägen 4
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2268085
Observera att sista ansökningsdag har passerat.