SOS sjuksköterskor

Sos Alarm Sverige AB / Sjuksköterskejobb / Malmö
2012-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS sjuksköterskor" (publicerad 2013-10-16) ⬅️


Visa alla sjuksköterskejobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Malmö, Helsingborg, Halmstad, Växjö, Göteborg eller i hela Sverige

SOS Alarm är ett samhällsägt aktiebolag som ägs av Sveriges kommuner och landsting gemensamt. SOS-centraler finns på 18 orter och har ca 900 medarbetare. På uppdrag av staten ansvarar SOS Alarm för att ta emot alla 112-samtal i Sverige. Genom nödnumret 112 når medborgaren alla hjälpresurser så som till exempel polis, ambulans och räddningstjänst. Varje dygn hanteras ca 10 000 112-samtal. På uppdrag av landstingen hanterar SOS Alarm ca 1 miljon ambulansuppdrag årligen.

Söker Du en ny utmaning och vill utvecklas i din roll som sjuksköterska. Vill Du vara med och utveckla SOS Alarm som vårdföretag? Då kan SOS Alarm i Skåne/Malmö vara din nya arbetsplats.

Som SOS-sjuksköterska på SOS Alarm i Skåne svarar du för medicinska bedömningar och prioriteringar per telefon. Du bedömer behov av ambulans, ger akutmedicinsk rådgivning i väntan på ambulans, hänvisar hjälpsökande till rätt vårdnivå och är medicinskt stöd vid val av ambulanssjukvårdens resurser.

Arbetet hos oss erbjuder Dig:

•  En spännande kombination av avancerad teknik och mänskliga möten.
•  En skiftande och stimulerande miljö kring omhändertagandet av hjälpsökande.
•  Kompetensutveckling

Vi söker dig med:

• Minst 3 års yrkeserfarenhet som legitimerad sjuksköterska
• Specailistutbildning är särsklit meriterande
• Erfarenhet av akutsjukvård 

 Du skall ha god förmåga att fokusera samt en stor inlevelseförmåga. Du behöver ha servicekänsla samt god stress och simultankapacitet. Samarbetsförmåga, flexibilitet samt nytänkande är viktiga egenskaper eftersom verksamheten är i ständig utveckling. Du ska vara öppen för utmaningar och ha stort intresse för utveckling och lärande. Alla i personalgruppen har ett personligt ansvar för att utveckling sker. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och initiativkraft. 

Tjänsten är på heltid med dygnstjänstgöring vilket innebär att man arbetar dygnets alla timmar och årets alla dagar. Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Du måste behärska det svenska språket fullt ut samt ha goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Svenskt medborgarskap är ett krav. 

Mycket goda datakunskaper i Officepaketet är ett krav. Vi tillämpar provanställning i sex månader.

Publiceringsdatum
2012-03-15

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gruppchef Camilla Nylén, 040-676 98 16

Företag
SOS Alarm Sverige AB

Adress
SOS Alarm Sverige AB
Box 5776
11487 Stockholm

Jobbnummer
1187948

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: