SOS sjuksköterska
Sos Alarm Sverige AB / Sjuksköterskejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Göteborg,
Halmstad,
Jönköping,
Helsingborg,
Växjö eller i
hela Sverige SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även alarmering, säkerhets- och jourteletjänster för kommuner, landsting och företag.
Som sjuksköterska på SOS Alarm har du ett stort ansvar och gör livsavgörande insatser. Du är den hjälpsökandes första kontakt och en livlina till dess att ambulans, polis eller räddningstjänst är på plats. Du ger den hjälpsökande råd och guidar människor genom svåra situationer. Du tar också beslut om hur ambulanserna ska prioriteras och ser till så att alla får den hjälp de behöver. Detta är inte ett arbete för vem som helst. Det kräver engagemang och inlevelseförmåga utöver det vanliga, men så får du också möjlighet att göra en verklig skillnad för andra.
Vi söker sjuksköterskor till SOS Alarms medicinska specialistcenter i Göteborg. En möjlighet för dig som vill utvecklas i din roll som sjuksköterska. Som SOS-sjuksköterska på SOS Alarm arbetar du med handläggning av medicinska intervjuer per telefon. Du bedömer behov av ambulans, ger akutmedicinsk rådgivning i väntan på ambulans, hänvisar hjälpsökande till rätt vårdnivå och är medicinskt stöd vid val av ambulanssjukvårdens resurser. Arbetet är en spännande kombination av avancerad teknik och mänskliga möten.
Vi söker dig som är sjuksköterska med minst tre års erfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård och gärna med en vidareutbildning. För att klara arbetet behöver du ha stor inlevelseförmåga, servicekänsla, vara stresstålig och ha god simultankapacitet. Samarbete är lika viktigt som att ta självständiga beslut.
Tjänster finns påde på heltid och deltid, dock måste man under första tiden som anställd på SOS Alarm arbeta heltid för att lära sig arbetet på bästa sätt. Arbetstiden är förlagd till dygnets alla timmar och årets alla dagar.
Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Du måste behärska det svenska språket fullt ut samt ha goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Goda datakunskaper i Officepaketet är ett krav.För anställning krävs godkänd registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, drogtest utan anmärkning samt att du är svensk medborgare.
Publiceringsdatum2013-09-13Arbetstider och omfattningHeltid/deltid tillsvidare
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnneli Hallberg 031-703 10 52
FöretagSOS Alarm Sverige AB
AdressSOS Alarm Sverige AB
Box 5776
11487 Stockholm
Jobbnummer 1652262
Observera att sista ansökningsdag har passerat.