SOS operatörer Stockholm

Sos Alarm Sverige AB / Elektronikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Stockholm, Danderyd, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även alarmering, säkerhets- och jourteletjänster för kommuner, landsting och företag.

Vi söker dig med stort hjärta och is i magen.

Är du vår nya SOS-operatör?

Att vara SOS-operatör hos SOS Alarm och besvara nödnumret 112 kräver engagemang, inlevelseförmåga och en närvaro utöver det vanliga. Som SOS-operatör har du ett stort ansvar och gör livsavgörande insatser. Du är den hjälpsökandes första kontakt och en livlina till dess att andra hjälpresurser är på plats. Därför är inte det här jobbet för alla. Men har du stort hjärta och is i magen är det kanske dig vi söker.

Till SOS-centralen i Stockholm söker vi dig som vill utvecklas och är redo för nya spännande utmaningar.

Vi söker folk som kan prata i telefon och rädda liv. Samtidigt.
Som SOS-operatör kommer du att arbeta med att besvara nödnumret 112, bedöma och prioritera larm samt förmedla rätt hjälpinsats. Det är ett spännande och utvecklande arbete där den ena dagen aldrig är den andra lik.

Vi bryr oss inte om varifrån du kommer. Vi är bara intresserade av vad du kan bli.
För att klara av arbetet som SOS-operatör kommer du att få en unik utbildning på vår SOS-skola. Du som söker har minst gymnasiekompetens eller motsvarande, har fem års arbetslivserfarenhet och god datorvana. Erfarenhet inom sjukvård, räddningstjänst, säkerhetstjänster något serviceyrke eller liknande är meriterande. Du behöver ha stor inlevelseförmåga, servicekänsla och kunna hantera stress. Vi värdesätter förmågan att kunna samarbeta men det är också viktigt att du kan ta självständiga beslut.

Vi söker medarbetare som kan arbeta både heltid och deltid (minst 60 %), men ett krav är att du arbetar heltid under din utbildningstid. Du ska kunna arbeta dygnets alla timmar och minst hälften av alla helger. SOS Alarm strävar efter mångfald och ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Ett krav är dock att du är svensk medborgare och behärskar det svenska språket samt har goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2014-12-05

Arbetstider och omfattning
Heltid eller deltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Asklund 08-454 37 17
Monica Nordström 08-454 37 58

Företag
SOS Alarm Sverige AB

Adress
SOS Alarm Sverige AB
Box 1310
11183 Stockholm

Kontorsadress
Malmskillnadsgatan 64

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2091452

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: