SOS International söker ny Operativ Ledare

SOS International AB / Chefsjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS International AB i Danderyd, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Om SOS International

SOS International är den ledande assistansorganisationen i Norden. Vi hjälper, i samarbete med en rad försäkringsbolag, nordiska resenärer över hela världen. SOS International erbjuder ett brett utbud av lösningar i form av personlig assistans och utrustning - före, under och efter en resa. Vår larmcentral är öppen dygnet runt, året om och hjälper snabbt resenärer om olyckan skulle vara framme inom områden som världsomspännande resor, bistånd, hälso-och sjukvård, vägassistans, krishjälp, spårning, och hemhjälp.I Norden är vi cirka 1000 medarbetare varav 200 i Sverige.

Vår tanke är att tillsammans med våra kunder erbjuda bästa tänkbara service när det kommer till akuta försäkringsskador och just nu behöver vi stärka vår organisation med ytterligare en operativ Ledare. I denna roll erbjuder vi en utmanande och utvecklade ledarroll i en fartfylld operativ verksamhet som bedrivs 24 timmar om dygnet.

Ditt dagliga arbete

Rollen som Ledare innebär att du leder ett team om ca 20 Assistanskoordinatorer där du verkar för att SOS International levererar service i världsklass till våra slutkunder utifrån uppsatta mål. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Personalansvar
• Kvalitetssäkring och bemanning genom:
Kortidsbemanning av ditt team
Avlastning till vår schemaspecialist
• Skapa förutsättningar för hög kvalitet och hög service samtidigt som medarbetare bidrar, utvecklas och trivs.
• Utöva ett coachande ledarskap som bidrar till förståelse för uppdraget och som gör att medarbetarna vill, kan och får utföra sitt uppdrag - ett uppdrag som utgår från kundens behov.
• Ansvara för att arbetet bedrivs under långsiktigt hållbara arbetsformer så att en hälsofrämjande arbetsmiljö utvecklas.

Som Ledare arbetar du nära affären och dina medarbetare i vardagen vilket innebär att du kan och vill arbeta operativt. Tjänsten kommer att inledas med grundutbildning i vår affär och du kommer även få vara en del vårt ledarträningsprogram under ett par månader.

Din bakgrund och erfarenhet

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledarskap eller liknande erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har erfarenhet av ett arbete inom service och utmanas av att skapa den goda kunduppleveslen genom ett aktivt ledarskap. Du har erfarenhet av och trivs i en 24/7-verksamhetsamt vana att agera i akuta situationer.

Du har god datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då arbetet sker i en nordisk miljö.

Dina personliga egenskaper

För att du ska trivas är det viktigt att du är självgående, prestigelös, har förmåga att skapa goda relationer och förtroende. Du drivs av att motivera din omgivning och brinner för att se människor växa. Du är modig och tydlig i ditt ledarskap och har vana av att hantera även mer utmanande medarbetarsituationer. Utöver det så är du strukturerad och ser administration som en naturlig del av ditt arbete.

Det viktiga är inte exakt vad du har gjort, utan dina personliga egenskaper och framförallt ditt mindset. Vi vill se engagemang, energi, mod och en stark vilja att vara med att bygga vårt fina företag vidare mot våra mål.

Vi erbjuder

Som Ledare får du en spännande ledarroll med möjlighet att ta ansvar för att vara med och påverka och förbättra vårt sätt att arbeta ytterligare. Du erbjuds också en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är självklart! Du rapporterar till SOS Internationals Operativa chef och ingår i ledningsgruppen för den operativa avdelningen. Du kommer vara placerad i nya fräscha lokaler i Danderyd.

Omfattning
Heltid, Skiftande arbetstider - helger och kvällar
Önskvärd start: Omgående
Arbetsplats: SOS International, Karlsrovägen 1, Danderyd

Frågor?
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta Manager Team Responsive Pia Gröndahl på pia.grondahl@sos.eueller Rekryterare Amanda Lindgren på amanda.lindgren@sos.eu.

Välkommen med din ansökan!
Känns det här som rätt uppdrag för dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag eftersom vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Skicka därför in din ansökan via "ansök här" till höger

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2020-10-02

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS International AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "181373".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SOS International AB (org.nr 556506-8581)

Arbetsplats
SOS International Swedish Branch AB

Jobbnummer
5383739

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS International AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS International AB: