SOS International rekryterar en supporttekniker till kontoret i

Elan IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elan IT i Stockholm, Solna, Täby, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

SOS International är Nordens ledande assistansorganisation. Från våra larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland tillhandahåller vi akut personlig assistans över hela världen. Dygnet runt. Veckans alla dagar. Året om.
Vi har ett vitt förgrenat nätverk av kompetenta leverantörer och samarbetspartner över hela världen samt över 20 lokalkontor på 6 kontinenter. Våra ca 720 medarbetare representerar 30 nationaliteter och behärskar tillsammans över 40 olika språk. Varje år hanterar SOS International ca 670 000 nationella och internationella skadeärenden. Vi är en innovativ, pålitlig och kostnadsmedveten outsourcingpartner som har kundernas bästa för ögonen. Vår hjälp kännetecknas av professionalism och medmänsklighet.
Din roll
Du kommer att arbeta som supporttekniker på vårt kontor i Kista. Dina huvuduppgifter kommer att bestå av att hjälpa och supporta våra 90 anställda med varierande IT/telefoni-relaterade problem. I Kista arbetar SOS International anställda primärt med att, via telefon och dator, assistera resande som får problem med sin bil runt om i Europa.
Du kommer vara en del av SOS Internationals Nordiska IT-organisation och dina IT-kollegor finns utspridda runt om i de nordiska länderna. På plats i Kista samarbetar du med en systemansvarig och tillsammans ansvarar ni för att den dagliga verksamheten flyter på utan problem. Det kan förkomma visst resande i tjänsten då du kommer besöka kollegorna runt om i Norden.
Dina huvuduppgifter kommer bestå av att:
• arbeta med daglig "on site" support, via telefon, mail och ärendehanteringssystem.
• installera/konfigurera hårdvara, operativsystem och programvara i all utrusning.
• felsöka och utföra reparationer och service på IT-utrustning.
• vid behov utbilda användare och agera "superuser".

Publiceringsdatum
2011-06-23

Bakgrund
För att vara den person vi söker har du:
• relevant eftergymnasial utbildning och/eller 1-3 års erfarenhet från en liknande supportroll.
• goda kunskaper inom Microsoftmiljöer med bla: Windows 2003, 2008, XP/Vista/Win7
• kännedom om olika hårdvarukomponenter i nätverk, till exempel switchar, routrar, trådlösa basstationer och erfarenhet av Active Directory (meriterande)
• flytande i svenska och engelska och gärna något mer av de nordiska språken
Som person är du serviceinriktad och tycker det är kul att hjälpa användare. Du är självständig, kreativ och har lätt för att fatta beslut. Du är van att jobba mot deadlines och har lätt för att prioritera.
Vi erbjuder dig
SOS International erbjuder dig ett utmanande arbete i en nordisk organisation. Du får arbeta i ett energirikt företag med högt tempo. SOS International växer hela tiden och det finns stora möjligheter att utvecklas och växa inom organisationen.
Ansökan och information
I denna rekrytering samarbetar SOS International med Elan IT. Frågor besvaras av rekryteringskonsult Elin Hedberg på Elan IT, 08-508 954 39 eller elin.hedberg@elanit.se . Urval och intervjuer sker löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi kommer dock inte intervjua till tjänsten förrän i början/mitten av augusti pga sommarledigheter. Går du vidare i processen kommer vi därför kontakta dig under augusti.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-26
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Elin Hedberg

Företag
Elan IT

Adress
Elan IT

Jobbnummer
970368

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Elan IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elan IT: