SOS Barnbyar söker administratör

Poolia Kontor AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Kontor AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Presentation

SOS Barnbyar söker en ny medarbetare som älskar service och administration, har öga för försäljning och kommunikation och som vill utveckla och bygga relationer med näringsliv och privatpersoner. Du blir en del av ett team på fyra personer som arbetar både nära tillsammans och självständigt med att vara bäst på att ge service till företag och stora givare.

Tjänsten är placerad på Försäljning- och Insamlingsavdelningen och du rapporterar till avdelningens gruppledare. Rollen är att stödja insamlingschef och sälj- och kundansvariga i det löpande arbetet på avdelningen. Tjänsten är placerad i Stockholm.

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2015-05-27

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara ansvarig för att sköta löpande administrativt arbete på avdelningen samt ge sälj- och marknadssupport till relationsavdelningen. Du ska självständigt kunna sätta ihop presentationer, göra research och offertunderlag i både text och bild samt assistera målgruppen företag och stora givare med relevant information. Vidare avser rollen att du sköter avtalshantering, förberedelser för fältresor och ansvarar för att återrapportering och utskick sker enligt plan.

Tjänsten innebär även löpande kontakt med programavdelningen och SOS Children's Villages Internationals kontor för informationshämtning samt har dialog med ekonomiavdelningen för fakturaunderlag och kontering. Samarbetar med marknads- och webbavdelning, ansvarar för att hemsida och andra kanaler mot målgruppen är uppdaterade. Du ser även till att databas är uppdaterad och har ansvaret för våra merchandiseprodukter - varor i lager, statistik, fakturering, etc.

Utbildning/erfarenhet

Du ska ha erfarenhet av sälj eller marknadssupport, utmärkt behärska svenska och engelska såväl i tal som i skrift, ha känsla för kommunikation av vår verksamhet och se möjligheter i relationen med kunden. Viktigt är också att du delar SOS Barnbyars värderingar och mål.

För att lyckas i rollen bör du vara serviceinriktad, proaktiv och trivas i en spindel i nätet-roll. Meriterade är om du har erfarenhet från liknade arbetsuppgifter, insikt och kunskap från branschen samt har språkkunskaper (framför allt franska, portugisiska, spanska och tyska).

Företagsbeskrivning

SOS Barnbyar finns i 134 länder och driver ca 550 barnbyar runt om i världen. Tillsammans med alla som stödjer vår verksamhet kan vi göra skillnad för utsatta barn i världen. Vårt arbete är inriktat på de barn i världen som har det allra sämst - barn vars liv hänger på en skör tråd. Föräldralösa och övergivna barn får ett hem och en familj i någon av våra barnbyar. Genom våra förebyggande insatser och familjestärkande program får närmare en halv miljon människor hjälp med mikrolån, utbildning, sjukvård eller annat som behövs för att hålla ihop familjen. Vi kallar det för en långsiktig lösning på ett akut problem.

SOS Barnbyar Sverige är en insamlingsorganisation med 38 anställda och har som främsta syfte att finansiellt stödja den internationella verksamhet som styrs via huvudkontoret i Österrike.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-12
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 41089
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Nilsson 08-555 65 312

Företag
Poolia Kontor AB

Adress
Poolia Kontor AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2312722

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Kontor AB: