Sortimentsansvarig

Jerrie / Inköpar- och marknadsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie i Borås, Härryda, Mölndal, Göteborg, Kungälv eller i hela Sverige

Vill du vara en del av det team som skapar bättre boende och samtidigt bidrar till en bättre planet? Vill du vara med och utveckla framtidens renoveringskoncept där alla ska kunna påverka sitt boende och samtidigt bo kvar? Vill du vara med på resan där vi visar att det är möjligt att renovera Sveriges hyresrätter medan livet pågår? Då har du hittat ditt drömjobb!

Vi på Modexa levererar varje år ca 11 000 kök- och förvaringsförnyelser där vi bevisar att detta är möjligt! Vi nöjer oss dock inte, Modexametoden är lösningen där människan står i fokus samtidigt som vi tar hand om våra kunders fastigheter genom att renovera varsamt och medan livet pågår.

De lösningar som Modexa idag erbjuder är smartare, humanare och mer lönsamma. Modexa är ett modernt, innovativt renoveringsföretag med huvudkontor i Borås. Vi är specialister på kök & förvaring och med vår miljöcertifierade tillverkning i Västerås levererar vi ca 11 000 köksförnyelser till privata och kommunala fastighetsägare varje år. Företaget startade 1989 och omsätter idag ca 200 MSEK med drygt 70 anställda, samt ett trettiotal underentreprenörer som utför företagets tjänster över hela landet. Modexa genererar ett ökat värde till fastighetsägare som i sin tur får nöjdare hyresgäster. Läs mer om oss på: www.modexa.se

I takt med att Modexa växer skapas nu en helt ny tjänst som Sortimentsansvarig. Du blir en nyckelperson framåt och får stora möjligheter att påverka verksamheten och den fortsatta utvecklingen av Modexa. Här blir du en del av ett drivet och nyfiket team som präglas av ett värderingsstyrt arbetssätt och högt engagemang. Du kommer att få ett stort eget ansvar och möjlighet att utvecklas i din roll.

Att renovera medan livet pågår är en metod som innebär att Modexas erbjudande är anpassat för just den renoveringsmarknad där vi är ledande, hyresrätter med kvarboende hyresgäster. Som sortimentsansvarig ansvarar du för Modexas hela produkt- och tjänstesortiment. Detta innefattar också utvecklingen av det sortiment som Modexa erbjuder, sortimentet skall möjliggöra installationseffektivitet, rätt kvalitet och rätt lönsamhet. Du ansvarar för att tvärfunktionellt i företaget utveckla och ständigt förbättra företagets processer och rutiner inom dina ansvarsområden, och du leder och driver löpande utveckling av sortimentet från första idé tills produkten/tjänsten är lanserad och implementerad.

Specifika ansvarsområden:

• Att tvärfunktionellt agera intern kravställare inom ditt område
• Driva Modexas utvecklingsgrupper tillsammans med övriga avdelningar samt våra partners
• Säkra att aktuellt sortiment efterlever Modexas kvalitets- och miljökrav och att tillhörande dokumentation är uppdaterad (produktspecifikationer, monteringsanvisningar etc.)
• Arbeta tätt med entreprenad- och försäljningsavdelningen för att uppnå löpande förbättringsåtgärder utifrån befintligt sortiment
• Ta fram och koordinera interna/externa utbildningar som rör sortimentet
• Ansvara för artikelregister och tillhörande registervård i affärssystem
• Kalkylering för att säkerställa lönsamhet på aktuellt sortiment enligt uppsatta mål/strategier
• Administrera Modexas samtliga prislistor och kundavtal
• Förvalta och utveckla Modexas kalkyleringsverktyg
• Kompetenssäkra Modexas organisation inom dina ansvarsområden (utbildning)
• Vara en naturlig del för företagets kunder i det löpande sortimentsutvecklingsarbetet. Detta innebär både proaktiva och situationsanpassade kundbesök och aktiviteter.

Rollen som sortimentsansvarig är en ny tjänst och kommer vara fartfylld och varierande där du arbetar självständigt med stort eget ansvar. Du rapporterar till chefen för Kundkoncept- och affärstöd och blir placerad på Modexas huvudkontor i Borås. Du har även ett nära samarbete med dina kollegor inom inköp, entreprenad och sälj & marknad.

Vi söker dig som:

Har rätt attityd och en vilja att förändra, du vågar utmana dagens gängse metoder och lösningar för att finna nya. Modexa är ett tillväxtföretag och en förutsättning för att du ska trivas är att du tycker det är roligt och drivs av att arbeta i en föränderlig miljö. Med det menar vi att du gillar att testa nya saker för att hela tiden utmana dig själv och oss som företag, så att vi tillsammans ständigt utvecklas.

Vidare värderar du gemenskap högt genom att vilja vara med och bidra till en härlig stämning samt finnas där för att hjälpa dina kollegor tillika ställa tydliga krav med kunden i fokus.

För att lyckas i rollen tycker du det är roligt och är en fena på att jobba med systematik och struktur. En förutsättning är att du kan hantera olika IT-stöd i allmänhet, affärssystem och Microsoft Excel i synnerhet då mycket av ditt arbete kommer ske i dessa system. Du är en duktig kommunikatör som kan få med dig människor och du gillar att implementera och följa upp.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av sortimentutvecklingsarbete samt en relevant eftergymnasial utbildning inom produktutveckling, affärsutveckling eller liknande område. Du talar och skriver svenska obehindrat, då all kommunikation såväl internt som externt sker på detta språk. Vi vågar tänka nytt på riktigt så befinner du dig idag i en helt annan bransch men ser att just dina kvalifikationer och egenskaper passar in med ovan beskrivning så är det kanske just du som kommer leda vår bransch in i en ny era!

Modexa erbjuder:

• Möjlighet att utvecklas i Modexas tillväxtresa inom ditt ansvarsområde tillika inom vår bransch
• Vara del i ett team som förändrar en bransch, att visa att det finns ett renoveringsalternativ som gynnar alla
• Gemenskap med ett gäng riktigt skarpa kollegor som gillar att ha roligt tillsammans
• Ett motiverande och varierande arbete där alla deltar i att utveckla Modexa
• Konkurrenskraftig lön, sex veckors semester samt livskvalitativa förmåner

Intresserad? Sök direkt!

I denna rekrytering samarbetar Modexa med Jerrie och du söker därför tjänsten genom att registrera CV och personligt brev via jerrie.se, senast den 11 juni. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka! Vid frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43 eller Frida Dire på 0703-00 10 16. Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-05-21

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jerrie

Adress
Jerrie
Odinsgatan 9
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Jobbnummer
4155113

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie: