Sortiment- och logistikcontroller Butik, Würth

Würth Svenska AB / Controllerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Würth Svenska AB i Örebro, Nacka, Eskilstuna, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Würths rikstäckande butikskedja bidrar med hög kunskap, god kvalitet och leveranser i världsklass, allt med kunden i fokus. Butikskedjan växer och nästa steg är att ta sortiment och lagerhantering till en ny nivå. Vi söker nu dig som är analytisk och drivs av att arbeta i projekt mot förbättring.

Vad innebär jobbet?
Som sortiment- & logistikcontroller Butik har du det övergripande ansvaret för sortimentstrategi gällande Würths butiker i Sverige. Du analyserar flöden för att hitta förbättringspotential som du använder för att utveckla processer inom ditt ansvarsområde. I din roll bidrar du till ökad försäljning och mervärde för kund genom att stötta våra butiker i områden som sortiment, lagerekonomi och logistik. Du jobbar i nära samarbete med vår produktavdelning och vår logistikenhet för att optimera sortiment och artiklar i butikerna.



• Du deltar i butiksledningens arbete och projekt
• Du är kontaktperson och samordnare för butikerna i frågor som rör ditt ansvarsområde
• Ansvarar för att ta fram- och implementera sortiment
• Håller utbildningar för butikspersonal
• Du deltar i relevanta forum

Vi vill att du
För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av att arbeta inom försäljning B2B och logistik. Du är strukturerad i ditt arbete och driver dina projekt framåt med affären i fokus. Du förstår vikten av att vara ute på fältet och att ditt resultat bygger på nära samarbeten med butikerna och andra involverade funktioner.

• Relevant utbildning och/eller minst 5 års erfarenhet från en liknande roll
• Erfarenhet av sortimentsutveckling, varuexponering i butiker inom B2B
• Erfarenhet av arbete med automatbeställning och lageroptimering inom B2B
• Erfarenhet av att arbeta med projekt och processer
• Mycket god analytisk samt kommunikativ förmåga
• God samarbetsförmåga
• Förmåga att arbeta självständigt och vara initiativtagande är av stor vikt
• Goda kunskaper i Officepaketet framför allt inom Excel
• Goda kunskaper i engelska och svenska

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett flexibelt arbete med ansvar, stor flexibilitet och goda möjligheter till utveckling. Du befinner dig nära till beslut och kommer att ha god möjlighet att påverka. Vår introduktion och vår Onboarding sträcker sig över 90 dagar.

Andra förmåner är bland annat möjlighet till distansarbete för de flesta av våra tjänster, kollektivavtal, bra arbetsmiljö, friskvårdsbidrag på 3000 kr, personalrabatter, tjänstebil för de tjänster som kräver det samt den tekniska och digitala utrusning som krävs för jobbet.

Vi är ett av världens största familjeägda företag där vår familjära atmosfär och framåtanda är tydlig. Vi investerar i våra medarbetare och är övertygade om att medarbetarna är skillnaden som gör skillnad där vi tar vara på goda idéer och värdesätter ditt unika perspektiv.



Tjänstgöringsgrad: Heltid
Placeringsort: Huvudkontoret i Örebro, tjänsteresor ingår.

Övrigt: Krav på B-körkort.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet pågår löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Din ansökan bör bestå av bifogat CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med. Sista ansökningsdag är 2022-12-14. Kontaktperson för tjänsten är rekryterande chef Jan Kahlin, +46 70 398 53 22.

• Första steget i rekryteringsprocessen är kontinuerlig granskning av ansökningar av rekryterande chef och HR partner, som resulterar i ett första urval av kandidater. När du skickat in din ansökan får du återkoppling inom 2 veckor med besked om du går vidare i processen.



• Om du går vidare i processen kontaktar vi dig via telefon eller email för en första intervju som kan ske digitalt eller fysiskt. Håll därför koll på din mailbox, både inkorg och skräppost vid inskickad ansökan.



• För de kandidater som går vidare i processen kommer inför en andra intervju att genomföra personlighetstest. Det kan bli aktuellt med andra typer av tester samt bedömningstekniker, som du i så fall kommer bli informerad om i din process.



• I de flesta av våra rekryteringsprocesser ingår en samresa med en kollega eller en träff med en kollega som du kommer samarbeta med. Vi tar även referenser från tidigare arbetsgivare.



På Würth strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar varmt sökande med olika bakgrund. Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som sparar tid och skapar ordning och reda.

Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har nära 100 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Würth Svenska AB (org.nr 556109-3021), https://www.wurth.se/om-wurth/att-jobba-pa-wurth/

Arbetsplats
Würth

Jobbnummer
7216432

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Würth Svenska AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Würth Svenska AB: