Sortiment- och avtalsledare för OT och kompression inom enheten

Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel / Sjuksköterskejobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel i Malmö, Burlöv, Staffanstorp, Lund, Trelleborg eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Under förvaltning psykiatri, habilitering och hjälpmedel ligger verksamhetsområde hjälpmedel med ansvar för hjälpmedelsprodukter som förskrivs till patienter i hemmet och finansieras av Region Skåne. Vår vision är att förenkla för våra samarbetspartners genom att vara en tydlig och modern organisation med ett starkt leverans- och patientfokus.

Enheten strategisk styrning är en del av verksamhetsområde hjälpmedel och enhetens uppdrag är att ta ett helhetsansvar för verksamhetsområdets hjälpmedelssortiment samt förvalta och utveckla hjälpmedelsanvisningarna. Detta görs genom att enheten tar sortimentsansvar för nio hjälpmedelsområden (diabetes, hörsel, medicinska behandlingshjälpmedel, syn, rörelse, inkontinens, kommunikation/kognition, nutrition och ortopedtekniska hjälpmedel) samt ger verksamhetsstöd till verksamhetsområdet.



Publiceringsdatum
2021-08-01

Arbetsuppgifter
Har du erfarenhet av upphandlingar och avtalsförvaltning och utmanas av att ta ett helhetsansvar för OT (ortopedtekniska) och kompressionshjälpmedel? Då är du den vi söker till enheten strategisk styrning!

Som sortiment- och avtalsledare har du ett strategiskt och operativt helhetsansvar för ditt sortiment. Det betyder att du ansvarar för att leda upphandlingsarbetet, implementera avtalet och därefter den kontinuerliga avtalsuppföljningen i nära samarbete med en inköpare på koncernstab inköp. Vidare ansvarar du för det löpande sortimentsarbetet vilket inkluderar att vidareutveckla sortimentet, samverka med förskrivare, ta fram underlag till den ekonomiska uppföljningen, bedriva omvärldsbevakning, säkerställa att god registervård görs samt hantera leverantörskontakter. Arbetet sker i nära samverkan med interna och externa aktörer. Som medarbetare hos oss har du stort inflytande över ditt hjälpmedelsområde samt att utveckla sortimentet, bygga effektiva processer och genomföra förbättringsarbeten. Du arbetar processbaserat och enheten tillämpar LEAN arbetsmetoder.

Du blir en del av ett team med sju sortiment- och avtalsledare som leds av en teamledare. Enheten består av 15 personer med ansvar för de olika hjälpmedelsområdena, införandeprojekt, hjälpmedelsanvisningar, ekonomisk uppföljning, digitaliseringsfrågor och processutveckling. Dina kollegor tillhör olika yrkeskategorier såsom sjuksköterska, arbetsterapeut, logoped, dietist, controller, jurist och audionom vilket skapar en dynamisk grupp. För oss är det viktigt att du bidrar till enhetens verksamhetsutveckling och arbetet med ständiga förbättringar. Hos oss erbjuds du även goda möjligheter till kompetensutveckling.



Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. För att bli aktuell för tjänsten har du flerårig erfarenhet av att arbeta kliniskt samt av förskrivning av hjälpmedel, företrädelsevis ortopedtekniska och kompressionshjälpmedel. Tjänsten kräver att du har mycket goda kunskaper i Excel och behärskar Officepaketet väl samt har lätt för att sätta dig in i nya datorprogram. Språkkunskap i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är också ett krav. Har du praktisk erfarenhet av offentlig upphandling, till exempel genom att du har deltagit i referens-, sortiments- eller expertgrupper och/eller avtalsförvaltning eller erfarenhet från leverantörsmarknaden är det meriterande för tjänsten. Vidare är utbildning inom LOU (Lagen om offentlig upphandling), inköp och/eller avtalsjuridik samt kunskap om Region Skånes hjälpmedelsanvisningar också meriterande. Vi ser gärna att du har arbetat som team- eller projektledare samt har drivit kvalitets-, förbättrings- eller utvecklingsarbeten gärna med hjälp av LEAN arbetsmetoder och/eller processbaserat. Det är därtill meriterande om du har arbetat i förskrivningssystemet Sesam samt då resor förekommer i tjänsten ser vi det som önskvärt med giltigt B-körkort.

Vi tycker det är viktigt att du trivs och har roligt på jobbet och därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För framgång i arbetet är du analytisk, målmedveten och en driven förändringsledare med förmåga att se helheten i en verksamhet. Du är lösningsorienterad och nyfiken på nya lösningar och arbetssätt samt har förmåga att förstå och sätta dig in i komplexa frågor. Vidare är du ansvarsfull mycket strukturerad i ditt arbete och tar gärna egna initiativ. Du är trygg med att arbeta självständigt i det dagliga arbetet men det är också av stor vikt att du kan leda och arbeta i team. Då arbetet sker i nära samverkan med interna och externa aktörer värdesätter vi därför att du är pedagogisk och kommunikativ i såväl tal som skrift samt att du har lätt för att skapa och underhålla goda relationer.

Låter detta intressant? Då ska du söka dig till oss! I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att göras innan eventuell anställning.


ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar. Verksamheten omfattar den offentligt drivna psykiatrin och habiliteringen samt hjälpmedelsförsörjning i hela Skåne med cirka 4 000 medarbetare. I uppdraget ingår bland annat vård, habilitering, rehabilitering, hälsoarbete och forskning. Inom psykiatrin finns fem akutmottagningar, barn- och ungdomspsykiatri, rättspsykiatri och vuxenpsykiatri. Inom habiliteringen finns barn- och ungdomshabilitering, vuxenhabilitering och syn-, hörsel- och dövverksamhet. Hjälpmedel består av fem enheter med cirka 140 medarbetare som finns representerade i Malmö, Lund, Staffanstorp, Kristianstad och Helsingborg.

http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort är Malmö, Dockplatsen 26 men då vi bedriver verksamhet i hela Skåne förekommer resor i tjänsten.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1046419".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Skåne (org.nr 232100-0255)

Arbetsplats
Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel

Jobbnummer
5880985

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel: