Sommarvikarierande Familjebehandlare Bogården HVB
Härnösands Kommun / Socialsekreterarjobb / Härnösand
2024-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sommarvikarierande Familjebehandlare Bogården HVB" (publicerad 2024-04-10) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härnösands Kommun i Härnösand,
Kramfors,
Ånge,
Emmaboda eller i
hela Sverige Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster.
Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv.
Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter.
Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär.Bogårdens HVB
Söker nu sommarvikarier för 2024.
Vikariat under ca 8 veckor enligt schema. Är du under pågående utbildning eller har annan erfarenhet som du tänker passar in hos oss, sök!
Bogården är en 24h HVB för barn 0-12 år och deras föräldrar/förälder med Härnösands kommun som huvudman. Bogården erbjuder utredning, råd & stöd samt skydd. Uppdrag tas från hela landet.
Publiceringsdatum2024-02-12Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna utgår ifrån kriterier i BBIC (Barns Behov I Centrum) som innebär att observera, bedöma, dokumentera, stödja och/eller utveckla föräldrarnas omsorgsförmåga i förhållande till barnets behov. En viktig del i arbetet handlar om att i vårt journalsystem dokumentera vardagsobservationer, samt att skriva utlåtande till socialtjänsten utifrån deras uppdrag. Det ingår också praktiskt och pedagogiskt stöd i föräldraskapet där regelbundna samtal med föräldrar är en del av vårt arbetssätt.
Kvalifikationer
Socionom, pedagogik, beteendevetenskap eller annan eftergymnasialutbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Datorvana krävs samt körkort B. Erfarenhet av barns utveckling är meriterande.
Du har en hög empatisk förmåga, är observant och uppmärksam och har ett starkt engagemang för uppdragens genomförande. Du har förmåga att jobba såväl självständigt som i team och har lätt för att samarbeta med externa aktörer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetstid och varaktighetSommarvikariat på heltid med start kring 16/6 och ca 8 veckor framåt.
Schemalagda arbetstider efter verksamhetsanpassat önskeschema, dag, kväll och helg samt beredskap och sovande jour nattetid.
För anställning kräver vi utdrag ur polisens belastnings- och misstankeregister.
Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet, naturen och kulturen. Vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet - i nästa på havet, i skogen eller på konsthallen. Välkommen till Härnösand!
Säkerhetsprövning
Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
Ersättning Individuell lönesättning.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Härnösands kommun (org.nr 212000-2403),
http://www.harnosand.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Härnösands Kommun
Kontakt Fackliga representanter:
Härnösands kommuns växel 0611-34 80 00 Jobbnummer 8463059
Observera att sista ansökningsdag har passerat.