Sommarvikarie till Kundcenter
Nykvarns Kommun / Administratörsjobb / Nykvarn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nykvarn,
Södertälje,
Gnesta,
Ekerö,
Salem eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn,
Upplands Väsby,
Täby eller i
hela Sverige Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 700 personer.
Vill du arbeta i en verksamhet som är i ständig utveckling med fokus på våra kommuninvånare och besökare? Vi på kundcenter är ofta första kontakten med kommunen. Vi har en tydlig vision och ett tydligt uppdrag från kommunstyrelsen. Personalen på kundcenter har gemensamt tagit fram en värdegrund med ledorden "delaktighet, engagemang, samarbete och kommunikation"
Kundcenter har generösa öppettider och nås via flera olika kanaler så som web, telefon, e-post och besök. Hit vänder sig våra kunder för att få hjälp med information, vägledning, rådgivning, administrativ service och viss handläggning av kommunala ärenden. Syftet med kundcenter är att kunna ge omedelbara svar på kundernas frågor och samtidigt avlasta specialister från rutinärenden vilket ger effektiv handläggning och kortare väntetider.
Kundcentrets verksamhetsområde innefattar kommunens reception & telefoni, kultur & fritid, bibliotek, besöksnäring, kommunikation och IT. Vi har även samordningsansvar för det finska förvaltn
Nykvarns kommun har behov av sommarvikarier till kommunens kundcenter när ordinarie personal är på semester vecka 27-34.
Som sommarvikarie på kundcenter ingår du i ett arbetslag som bemannar kundcenterdisken och kommunens växel enligt ett rullande schema.
Ditt uppdrag är att svara på frågor som gäller kommunens alla verksamhetsområden via telefon, e-post, Facebook och personliga besök. Målet är att kunna ge svar på frågor direkt och på så sätt avlasta kommunens specialister från rutinärenden vilket ger effektiv handläggning och kortare väntetider.
Vi söker dig som har en känsla för service, trivs i rollen att vara kommunens ansikte utåt och har en hög social kompetens. Du har god förmåga att samarbeta, dela med dig och ta emot feedback från andra. Uppdraget kräver personlig mognad och flexibilitet. Du är strukturerad och har förmåga att prioritera. Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar.
Du har minst gymnasiekompetens med grundläggande behörighet för högskoleutbildning.
För att klara arbetsuppgifterna på ett bra sätt behöver du ha en god förmåga att hantera flera olika IT-baserade system. Vi förväntar oss också att du har goda kunskaper i Officepaketet och att du är skicklig i informationssökning på internet. Det är ett plus om du även är en van användare av sociala medier.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och i skrift. Kunskaper i ytterligare språk är meriterade, särskilt finska eftersom Nykvarns kommun ingår i det finska förvaltningsområdet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Vikariat 2018-07-02 till 2018-08-26
Publiceringsdatum2018-03-27ErsättningEnl överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-20
Ange följande referens när du ansöker: 04:2018:4
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Ramdani 08-55501005
FöretagNykvarns kommun
AdressNykvarns kommun
Centrumvägen 26
15580 Nykvarn
KontorsadressCentrumvägen 26
Jobbnummer 4049380
Observera att sista ansökningsdag har passerat.