Sommarvikarie till Biståndsenheten

Fagersta kommun / Administratörsjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare.

Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.

Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad.

Om arbetsplatsen - det här är vi!
Myndighetsgruppen består av en teamledare och fem erfarna biståndshandläggare som handlägger äldreomsorg, socialpsykiatri och LSS.

Till arbetsgruppen hör också två medarbetare som handlägger bostadsanpassning, färdtjänst samt avgifter.
Struktur, god trivsel och intresse för utvecklingsarbete är viktigt för oss. Det nära ledarskapet präglas av prestigelöshet, hög tillit till medarbetarna och möjlighet till inflytande.

Ditt uppdrag
Din uppgift som handläggare blir att utreda, bedöma, fatta beslut om insatser samt följa upp och ompröva beviljade insatser. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum. Detta sker i en nära dialog med de personer som söker insatser samt deras närstående/företrädare. Därutöver ingår även att samverka med andra aktörer såväl inom som utanför förvaltningen. I tjänsten innefattas också uppsökande verksamhet. Vi arbetar enligt utredningsmodellen IBIC.

Dina kvalifikationer och meriter
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning. Exempelvis utbildad socionom, social omsorgsexamen, juridisk utbildning eller annan utbildning arbetsgivaren anser likvärdig och värdefull. Erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL är meriterande. Du har kunskaper om gällande lagstiftning och dokumentation, samt god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Rättssäkerhet och god kvalitet är en självklarhet för dig. För att bli framgångsrik i arbetet krävs det att du är stabil och trygg i dig själv. Du har en hög grad av flexibilitet, kan hantera en stor variation av ärenden och bidrar till ett gott samarbetsklimat. Du är empatisk och tydlig i mötet med brukare samt har god förmåga att samarbeta med dina kollegor.Genom gott omdöme driver du ditt arbete strukturerat och självständigt. Kunskap och erfarenhet gällande IBIC och Lifecare är meriterande. B-körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

För anställning krävs uppvisande av utdrag från Polisens belastningsregister.

Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/69".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Fagersta kommun (org.nr 212000-2106)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Vård och omsorg

Kontakt
Charlotte Linde
0223-44001

Jobbnummer
7546154

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fagersta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fagersta kommun: