Sommarvikarie SOC
Telenor Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka eller i
hela Sverige Det här är vi
För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.
Vi söker nu två sommarvikarier till vår nätövervakning i Karlskoga. Har du ett brinnande intresse för teknik, internet, nätverk och programmering? Räds du dessutom inte att ta dig an nya utmaningar i en tekniktung miljö med högt tempo? Då är du kanske precis den vi söker!
Vad du kommer att göra
Service Operations Center (SOC / NOC) är en central funktion inom Network Operations som ansvarar för övervakning och felavhjälpning av Telenor Sveriges samtliga nät och tjänster på fast nät och mobilt nät. Det innebär att vår uppgift är att upptäcka och lösa driftstörningar så snabbt och effektivt som möjligt - helst innan våra kunder påverkas. Som sommarvikarie kommer du främst att arbeta kontorstid med vår frontdesk funktion som innebär hantering av inkommande samtal och mail från fälttekniker, entreprenörer och andra operatörer, samt viss felsökning, felavhjälpning och ärendehantering. Skiftarbete kan dock förekomma.
Att arbeta på Service Operations Center innebär stora utvecklingsmöjligheter - oavsett om du vill göra karriär på höjden eller bredden. Du kommer att få möjlighet att arbeta med många spännande teknikområden och vara del av ett härligt team!
Arbetsuppgifterna är mycket varierande då du kommer att arbeta med många teknologier och plattformar.
* Övervakning och felavhjälpning på bl.a Radionät, Transmissionsnät, Mobila tjänster samt för vårt fasta nät, DSL, LAN och IP Core.
* Trafikövervakning av Roaming och Internationell trafik
* Kalla ut fälttekniker för felavhjälpning onsite
* Hantera inkommande samtal från fälttekniker och entreprenörer.
* Hantera driftstörningsinformation inom Telenor och mot slutkund, via IVR, mail, SMS och web
* Hantera ärenden i vårt ärendehanteringssystem Remedy
* Felavhjälpning och Miljöövervakning på Telenors siter och datacenter
* Cybersäkerhet och övervakning
* Siteaccess. Ansvara för att de som behöver komma in på Telenors siter har rätt behörighet samt rätt access.
Skiftarbete och beredskap kan förekomma.
Vem du är
* Gymnasie-/ högskolestudier inom IT eller Telekom
* Teknisk kunskap inom Nätverksteknik
* Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
* En bakgrund inom teknisk helpdesk/kundsupport 1st &/ 2nd line är meriterande
Som person ser vi gärna att du är lösningsorienterad, noggrann och social. Du har vana av att tala i telefon och att kunna samarbeta i grupp. För att prestera i rollen behöver du också kunna ta egna initiativ, vara stresstålig och arbeta "I here to help" anda.
Vårt löfte
Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen.
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer.
Sök till oss idag
Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Christoffer Rust, 0733-819262,
christoffer.rust@telenor.se . Skicka inte din cv via mail, dessa kommer inte att utvärderas.
Sista ansökningsdagen: 2022-01-31
Placeringsort: Karlskoga
Anställningsform: Heltid, sommarvikariat
Bra att känna till
Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.
Denna roll är även placerad i Säkerhetsklass utöver ordinarie bakgrundskontroll.
Varaktighet, arbetstid
FULLTIME CONTRACT
Publiceringsdatum2022-03-01ErsättningSALARY
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTelenor Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "J101768".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309)
Jobbnummer 6389867
Observera att sista ansökningsdag har passerat.