Sommarvikarie i customer Service

Sanoma utbildning AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sanoma utbildning AB i Stockholm

Vi söker nu två extraresurser till vårt Customer Service-team
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som extraresurs på Customer Service är arbetsuppgifterna för det mesta av administrativ art och du kommer ha kontakt med olika personer, främst internt. Fokus ligger på att stötta Customer Service under högsäsong med exempelvis licenshantering, utskick av böcker, skapande och verifiering av nya kundkonton samt hantering av kunddata i våra olika digitala plattformar. Vid behov förväntas du även att svara på enklare frågor från kund via mejl och chatt.
Administrera kunddata och licenser
Hantera beställningar och ordrar
Assistera vid tester av programvara
Besvara enklare frågor från kunder om våra produkter via mejl och chatt

I denna rekrytering lägger vi stor vikt på personlighet och för en bra matchning ser vi gärna att du är en person som gillar administrativa uppgifter, är strukturerad, kan bibehålla fokus samt är noggrann. Vi ser gärna att du är en person som är positiv, gillar att stötta upp där det behövs men kan även under perioder fokusera på enskilda administrativa uppgifter. Du har god kommunikationsförmåga och är serviceminded. Du lär dig snabbt och har en grundläggande förståelse för digitala produkter och system.
Krav för tjänsterna
Har god datorvana för att ge bästa service till våra användare
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Goda administrativa kunskaper
Bekväm med kundkontakter över mejl och chatt
Har en fullständig gymnasieexamen

Mer om tjänsterna
Tjänsten är en avtalad visstidsanställning vid behov med timlön. Vi önskar en upplärning med start i april för att kunna vara behjälplig på heltid i maj-augusti för att sedan gå ned lite i tid i september.
Rekryteringen sköts av Sanoma Utbildning. För frågor om tjänsten, kontakta Per Bylander, Customer Service Manager, per.bylander@sanomautbildning.se
Fackliga företrädare:
Unionen, Sandra Fetouni, tfn: 08-587 642 14
SACO, Maria Renck, tfn: 070-848 81 84
Sista ansökningsdag är 31 mars men urval sker löpande och anställning kommer ske så snart vi har hittat rätt person. Ansök med CV och personligt brev.
Välkommen med din ansökan!
Ansök mellan 25 januari 2023 och 31 mars 2023 kl. 23:59 (Europe/Stockholm)
Typ av anställning: Visstidsanställning
Sanoma Utbildning
Vi på Sanoma har skapat läromedel till svensk undervisning sedan 1993. Våra böcker och digitala läromedel används på mer än hälften av Sveriges skolor, vilket gör oss till en av landets största kunskapsförmedlare för barn, ungdomar och vuxna. Våra läromedel produceras av utbildade lärare, de är noggrant faktagranskade och anpassade till den svenska läroplanen. Vår vision är att göra det möjligt för alla lärare att på bästa sätt hjälpa varje elev att nå sin fulla potential.
Sanoma Utbildning är en del av Sanoma Learning, ett av Europas marknadsledande läromedelsföretag. Tillsammans utbildar vi över 20 miljoner elever.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivare
Sanoma Utbildning AB (org.nr 556203-2481), https://ats.talentadore.com/apply/sommarvikarier-i-customer-service/ZjpGnm
Rosenlundsgatan 54 4TR (visa karta)
118 63  STOCKHOLM

Kontakt
Customer Service Manager
Per Bylander
per.bylander@sanomautbildning.se

Jobbnummer
7400176

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sanoma utbildning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sanoma utbildning AB: