Sommarvikariat som Customer Support till APM Terminals!

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
2019-03-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sommarvikariat som Customer Support till APM Terminals!" (publicerad 2019-04-03) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du student och söker ett meriterande sommarjobb? Tycker du om att bygga goda relationer och får energi av att träffa nya människor? Har du en bakgrund inom logistik? Då kan tjänsten som Customer Support till APM vara något för dig!

Om APM Terminals
APM Terminals Gothenburg är Nordens största containerterminal mätt i godsvolym. Här skeppas mer än hälften av alla containrar till och från Sverige. APM Terminals, som varit verksam i Göteborg sedan 2012, tar emot både direktanlöp, oceangående fartyg som kommer direkt från andra världsdelar, samt feederfartyg och länkar på så sätt samman Göteborg med andra hamnar i Norra Europa. APM Terminals Gothenburg är den enda terminalen i Sverige som har möjlighet att hantera de största containerfartygen upp till en kapacitet på 20 000 TEU. Omkring hälften av all containertrafik till och från hamnen sker med järnväg, vilket innebär stora miljövinster. APM Terminals med huvudkontor i Haag, Nederländerna, har 22 000 medarbetare i 59 länder och omsätter 4,17 miljarder USD (2016).

Publiceringsdatum
2019-03-22

Om tjänsten
Customer Service tillhör tillsammans med APM 's säljfunktion avdelningen för Commercials och består idag av ett team om 7 medarbetare. Som Customer Support är du i många fall kundens första kontakt på APM 's terminal. Det är därför av stor vikt att du alltid har kunden i fokus och får energi av att arbeta med förstklassig kundservice. Rollen är omväxlande och arbetar utifrån en Customer Centric-strategi, vilket bland annat innebär att du förväntas driva kundkontakter som en naturlig del i din roll. Du har varierande uppgifter som innefattar att göra kundbesök, hjälpa och utbilda kunder i planeringssystem, säkra att uppgifter så som bokningar, tulldokumentation och att föraviseringar ligger korrekt inlagt. En stor del av arbetet består av problemlösning och att hitta smarta lösningar på kunders efterfrågan. Du jobbar i tätt samarbete med både dina kollegor på Customer Service och Commercial men även med andra avdelningar och funktioner.

Som Customer Support har du en 8-timmars arbetsdag som kan variera mellan 06.30-19.30. Vi ser därför att du är flexibel gällande arbetstider och har möjlighet att arbeta hela sommarperioden.

I din roll som Customer Support kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära att:
• Ge förstaklassig kundservice via möten, administration, mail och telefon.
• Säkerställa att bokningar, tulldokumentation och föraviseringar är korrekta.
• Hitta och förmedla lösningar på problem på ett pedagogiskt sätt.

Om dig
Vi söker dig som är i början av dina studier inom logistik, business administration eller motsvarande och som har något års arbetslivserfarenhet, gärna inom logistik. För att lyckas i tjänsten behöver du behärska Officepaketet och ha lätt för att lära dig nya datasystem. Eftersom du kommer arbeta i ett globalt bolag är det även väsentligt att du behärskar både svenska och engelska flytande, besitter du andra språkkunskaper är detta mycket meriterande. Ytterligare en fördel är om du innehar körkort och har tillgång till egen bil.

Vidare ser dig själv som en relationsbyggare och får energi av att träffa nya människor. Du är strukturerad och ansvarstagande, vi kan lita på att en uppgift som lämnas till dig blir utförd på bästa sätt. Att jobba i en omväxlande miljö ser du som motiverande och du besöker gärna nya platser - både på jobbet och fritiden. Du delar gärna med dig av nya idéer och bidrar med din kunskap till att hitta lösningar på olika problem. Självklart är du service minded och tar ditt arbete på stort allvar.

Viktigt för tjänsten är:
• Att du studerar en yrkesutbildning eller högskoleutbildning inom logistik, business administration eller motsvarande.
• Flytande svenska och engelska
• Relationsbyggande, service-minded och kommunikativ

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Customer Support är ett konsultuppdrag med planerad start på deltid under maj samt heltid juni-augusti. Därefter finns goda möjligheter att fortsätta växa inom APM Terminals och arbeta extra under studier. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer.?Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina?personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att?kontakta ansvarig rekryterare: Jonatan Göransson via 073 684 73 32 eller jonatan.goransson@adecco.se

Har du frågor angående registering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 599 8010

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-05
Ange följande referens när du ansöker: ref-29385
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonatan Göransson jonatan.goransson@adecco.se 0736847332

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4687018

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: