Sommarvikariat för sjuksköterskestudenter termin 4 och 5

Uddevalla Kommun, Socialtjänsten / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Uddevalla
2025-01-09


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uddevalla Kommun, Socialtjänsten i Uddevalla

Uddevalla - en plats för hela livet

Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.

Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.

Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.

Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!

Om arbetet
Vi söker dig som läser till sjuksköterska och har klarat samtliga moment i termin 4 eller termin 5 och vill arbeta hos oss i sommar.

Den kommunala primärvården är uppdelade i olika geografiska områden/hemsjukvårdskontor och arbetar över hela Uddevalla kommun, både i ordinärt-och särskilt boende.

Publiceringsdatum
2025-01-09

Dina arbetsuppgifter
- Sedvanliga arbetsuppgifter inom området för kommunal primärvård
- Delegerade arbetsuppgifter så som provtagning och såromläggningar

Du arbetar tillsammans med erfarna sjuksköterskor.

Vi söker dig som
- Klarat samtliga moment i termin 4 eller termin 5
- Tar ett stort ansvar och arbetar strukturerat
- Vill lära dig mer om arbetet inom kommunal primärvård

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer
- B-körkort
- Sjuksköterskestudent



Intervjuer, urval och tillsättning av tjänsten sker löpande under rekryteringstiden.

Anställningsvillkor
__________________________

För tjänster där legitimation/giltigt bevis från Socialstyrelsen på skyddad yrkestitel krävs ska detta lämnas in före anställning.

Språkbedömning genomförs för vissa yrkesgrupper innan anställning kan bli aktuell.

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.

När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.

Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/9".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Uddevalla kommun (org.nr 212000-1397)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Uddevalla kommun, Socialtjänsten

Kontakt
Annica Hemberg
0522-697609

Jobbnummer
9093502


Prenumerera på jobb från Uddevalla Kommun, Socialtjänsten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uddevalla Kommun, Socialtjänsten: