Sommarvikariat Administrativ assistent

Härjedalens Pastorat / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens Pastorat i Härjedalen

Vi söker två sommarvikariat till våra expeditioner. En till Hede och en till Sveg.

Publiceringsdatum
2022-03-15

Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent blir du vårt ansikte utåt på vår expedition och får möta och hjälpa församlingsmedlemmar, personal och förtroendevalda när vår ordinarie personal har semester. Du håller vår expedition öppen, svarar i telefon och tar emot besök. Du ansvarar att administrerar bokningar av dop, vigslar, begravningar och andra aktiviteter. Du ansvarar för kollekthantering, församlingens gemensamma e-post, posthantering, samt information av olika slag. Du bör ha kunskaper om och kunna vara behjälplig med viss fakturahantering och kontering. Du biträder arbetsledaren med övriga arbetsuppgifter som kan hänföras till församlingsexpeditionen.

Kvalifikationer
Du bör ha en gymnasial utbildning i ekonomi/administration eller motsvarande, gärna kompletterad med eftergymnasiala påbyggnadsstudier eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete inom Svenska kyrkan. Du har mycket goda kunskaper och vana av att arbeta med administration, datorer och bokningssystem.
Mycket god svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Som person är du självgående, serviceinriktad, har god samarbetsförmåga samt är initiativtagande och reflekterande. Du kan hantera stress, prioritera arbetet och kan ta eget initiativ.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar.
Sommarvikariatet omfattar ca 8-10 veckor beroende på ordinarie personals semester. Du får under den tiden möjlighet att gå tillsammans med vår ordinarie personal i ca fyra- fem veckor innan de går på semester för att få en inblick i vad arbetet innebär.
Datum för sista ansökan är 30 april, men vi kommer att ha löpande antagning från och med början av april, så vänta inte med din ansökan!
Startdatum kommer att variera beroende på ordinarie personals semester, men ungefär från v. 22-23 till vecka 32-33.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Härjedalens Pastorat
Vallarvägen 4
84232 Sveg

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Härjedalens Pastorat (org.nr 252004-8857)
Vallarvägen 4 (visa karta)
842 32  SVEG

Tillgång till bil
För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Svegsbygdens Församling

Kontakt
Kanslicef
Camilla Reinholtz
camilla.reinholz@svenskakyrkan.se
010-470 01 02

Jobbnummer
6437283

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens Pastorat

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens Pastorat: