Sommarpersonal till Betalningsföreläggandeenheten, Gävle
Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Gävle,
Falun,
Uppsala,
Hudiksvall,
Västerås eller i
hela Sverige Vi ser möjligheter, gör du?
Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.
Tjänsten är placerad på betalningsföreläggandeenheten och innebär löpande handläggning och ärendehantering inom den summariska processen. Den summariska processen är ett förenklat rättegångsförfarande som används för att fastställa anspråk och besluta om mål för handräckning där det inte föreligger någon tvist. Det kan handla om pengar, men också om att någon ska flytta, lämna tillbaka lånade saker eller ge tillträde för till exempel en besiktning.
Ditt nya jobb
Ditt arbete som handläggare innebär bland annat att du ska granska om underlag är korrekta, hantera registreringar och fatta beslut. Rollen som handläggare kräver att du är noggrann och samtidigt kan arbeta i ett högt tempo. Arbetet innebär också många kontakter med våra kunder, både skriftligen och per telefon.
Vi arbetar teambaserat, vilket innebär att du tillhör ett team som tillsammans ansvarar för resultat, planering och arbetsfördelning.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Publiceringsdatum2017-02-20BakgrundVi söker dig som har
• avslutad teoretisk treårig gymnasieutbildning med grundläggande behörighet till högskola och universitet
• minst ett års arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren, till exempel registrering, granskning eller diarieföring
• goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• goda datorkunskaper.
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av arbete inom betalningsföreläggande inom Kronofogden
• har erfarenhet av kundkontakter
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Som handläggare är det viktigt att du arbetar metodiskt och strukturerat. Det innebär att du kan planera, ta initiativ, fatta beslut och självständigt driva arbetet framåt. Du är noggrann och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo.
• Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du behöver också vara bra på att lyssna och förklara.
• Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information
Anställningen är tidsbegränsad till och med 2017-08-31 men det kan finnas en möjlighet att anställningen förlängs.
Tillträde sker efter överenskommelse under april eller senast maj månad. Möjligheten till semester under sommaren är mycket begränsad.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJessica Bäcker, teamchef
jessica.backer@kronofogden.se 010-573 18 64
Ann-Sofie Wallberg, Teamchef 010-5731528
Linda Elg, HR-konsult
linda.elg@skatteverket.se 010-574 57 66
Solveig Artsman, facklig kontaktperson ST 010-572 27 08
FöretagKronofogdemyndigheten
AdressKronofogdemyndigheten
Box774
80128 Gävle
KontorsadressBox774
Jobbnummer 3331228
Observera att sista ansökningsdag har passerat.