Sommarjobb till enheten för Redovisning och Leverantörsreskontra

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Sommarjobben är placerade inom avdelningen för ekonomi och konsulttjänster på enheterna Redovisning och Leverantörsreskontra i Gävle. Avdelningen har ca 130 medarbetare fördelade på nio enheter i Östersund, Gävle, Stockholm & Sollefteå. Avdelningens uppdrag omfattar bland annat leverantörs- och kundfakturahantering, in- och utbetalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut.

På enheten för Leverantörsreskontra arbetar idag 15 medarbetare i tre olika team samt på enheten för Redovisning 20 medarbetare i tre olika team. Enheterna lägger en stor vikt vid samarbete inom enheten och teamet där det innebär att planera, genomföra och utveckla arbetet med våra kunder tillsammans. Vi söker nu sommarjobbare i rollen som ekonomihandläggare i syfte att stärka upp teamet under semesterperioden juni till augusti, eventuellt kan denna period utökas.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomihandläggare kommer du att få jobba med vissa delar avseende löpande redovisning, kundfakturering, leverantörsfakturahantering med kontering, periodiseringar, momshantering, omvänd skattskyldighet, påminnelsehantering, andra linjens support och posthantering. I tjänsten ingår även kontakt samt avstämning med våra kundmyndigeter via ärendehantering.

Publiceringsdatum
2022-01-26

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• En pågående eller avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp inom ekonomi

Vidare ska du följande förmågor:
• Vara serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Bidra med kunskaper och erfarenheter
• Vara intresserad och ta ansvar kring kundens frågor

Övrig information
Anställningarna är tidbegränsad under perioden juni till augusti och på heltid, eventuellt kan denna period utökas. Startdatum efter överenskommelse.
Anställningarna är placerad i Gävle.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 20 februari 2022.

Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 8 och 9.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Annika Andersson, Facklig kontaktperson ST
010-456 00 57

Jobbnummer
6280795

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: