Sommarjobb! Teknisk support i Borlänge
Bahnhof Ab (publ) / Butikssäljarjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bahnhof Ab (publ) i Borlänge,
Uppsala,
Stockholm,
Göteborg,
Umeå eller i
hela Sverige ! Sommarspecifikt jobberbjudande! Bahnhof letar tillfällig förstärkning till den tekniska supportavdelningen i Borlänge under maj-augusti och vill anställa 10 personer som kan hålla avdelningen i rullning när de ordinarie medarbetarna är på sommarsemester. Perfekt för studenter som har sommarlov eller andra som bara är ute efter en tidsbegränsad anställning !
Om tjänsten och supportavdelningen
Du är personen som våra privatkunder ringer till när de behöver teknisk support, det vill säga hjälp med något tekniskt problem. Ett tekniskt supportärende kan till exempel handla om att kundens internetanslutning inte fungerar som den ska, eller att kunden har problem med att aktivera sitt antivirusprogram. Det är din uppgift att utreda kundens problem och utföra felsökningar tills felet är lokaliserat och kan åtgärdas.
Du kommer få hantera tekniska supportfrågor som omfattar bredband, IP-telefoni, IP-TV, e-post, antivirus och VPN. Beroende på vad kunden har för problem kommer du tillämpa olika felsökningsrutiner och till exempel gå igenom nätverksinställningar, routermodell och programvarulicenser tillsammans med kunden. Jobbet bygger mycket på samarbete, du ska kunna kommunicera, förklara och arbeta tillsammans med olika typer av kunder.
Frågorna kan vara av varierande karaktär och svårighetsgrad, men oroa dig inte! Vi ser till att du kan allt du behöver veta innan du börjar jobba "på riktigt". Du kommer få en utbildning i Bahnhofs produkter och tjänster och sedan bekanta dig med yrket genom att sitta med och lyssna på kollegors supportsamtal. På det sättet kommer du sakta men säkert bli redo för egna samtal. Men helt på egen hand kommer du aldrig behöva vara, det kommer alltid finnas mer erfarna kollegor som du kan fråga om du undrar något, och i yrkesutövningen har du stöd av Bahnhofs egna guider och FAQer om diverse tekniska prylar och lösningar.
Bahnhof växer med nästan 30 000 nya kunder per år som alla måste få bästa möjliga service. För att ge det måste vi även ha bästa möjliga tekniska support. Vår supportavdelning är inte bara en frågelåda, utan kundernas stöd och trygghet som kan förklara, lugna och hjälpa. Supporten ser till att kunder som kommer in med oro, förvirring eller till och med ilska lämnar samtalet i ett positivt sinnelag. Supportens arbete är helt avgörande för företagets kundrelationer och kundnöjdhet och det allmänna förtroendet för Bahnhof som företag.
För att lyckas i rollen måste du ha en fallenhet för service och teknik och en envishet och ett tålamod som gör att du inte ger upp innan problem är identifierade och/eller åtgärdade. Vi gissar att du dessutom är en positiv person med god social förmåga som kan förklara svåra saker på ett enkelt sätt. I yrkesutövningen är du lösningsinriktad och skicklig på att samarbeta och kan hålla huvudet kallt genom krävande samtal.
Om du har jobbat med tekniska frågor förut eller om du har ett tekniskt intresse eller tidigare tekniska kunskaper är det meriterande, men absolut inget krav! Det viktigaste är att du har rätt personlighetsdrag för rollen, resten får du lära dig på plats!
Utöver det bör du ha förmågan att hålla företagshemligheter inom bolaget. En anställning hos oss innebär ett ömsesidigt förtroende som precis som Bahnhofs övriga verksamhet präglas av integritet och sekretess.
Till den här tjänsten har vi inget särskilt krav på utbildning eller examen, men vi ser det som en fördel om du har minst gymnasiekompetens.
Bahnhof är en internet- och telekomoperatör som levererar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Förutom att leverera internetbaserade tjänster är vi aktiva debattörer som står upp för sekretess och integritet på nätet och utmanar vedertagna sanningar. Som företag är vi framgångsrika på flera sätt - under 2017 omsatte vi över miljard kronor, fick utmärkelsen "Årets bästa nätoperatör" på IT- och telekomgalan och blev framröstade som en av Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser av studenter inom data/IT.
Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö.
Varaktighet, arbetstid
Anställningsperioden sträcker sig från maj till augusti och arbetsomfattningen under perioden är heltid. Arbetstiden är schemalagd men flexibel mellan 8-19:30 på vardagar och 10-15 på helgdagar.
Publiceringsdatum2018-03-01Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-30
Ange följande referens när du ansöker: Teknisk support sommar
FöretagBAHNHOF AB (PUBL)
AdressBAHNHOF AB (PUBL)
Borganäsvägen 34
78433 Borlänge
KontorsadressParkgatan 6
Jobbnummer 3993664
Observera att sista ansökningsdag har passerat.