Sommarjobb som servicehandläggare i Kalmar

Kundmötesavdelningen, Servicekontorsenhet Södra / Butikssäljarjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kundmötesavdelningen, Servicekontorsenhet Södra i Kalmar, Oskarshamn, Västervik eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på cirka 100 orter.

Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag. Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare Du ger snabb och professionell service och information genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp via e-tjänster.

Du ger service och information, på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och har lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Kalmar/Västervik/Oskarshamn/Vimmerby är vi ca 18 medarbetare. Vi tillhör en region med ytterligare 18 stycken servicekontor. I denna tjänst kommer du att tillhöra servicekontoret i Kalmar.

För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

- har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp inom ett för tjänsten relevant område eller har minst två års aktuell erfarenhet från ett liknande serviceyrke
- har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
- har servicekänsla och inger förtroende
- kan arbeta självständigt men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
- har mycket god kommunikationsförmåga
- stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
- är ansvarstagande

Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på servicekontor. Det är även meriterande om du har erfarenhet från arbete om minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid personliga besök.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. 3 juni t.o.m. 16 augusti 2019.

Från och med den 1 juni 2019 ansvarar Statens servicecenter för en samlad serviceorganisation för statlig lokal service till medborgare, företag och nyanlända i hela landet. Detta innebär att både anställda och verksamheten vid samtliga Skatteverkets servicekontor går över till Statens servicecenter.

Har du frågor om rekryteringen, maila sommarjobb@skatteverket.se
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Lena Elmdahl på telefon 010-574 90 25. Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST, Chatarina Svedhult telefon 010-572 43 11 och för Saco Per-Olof Karlsson på telefon 010-576 82 42.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 2019/51 senast den 2019-04-01. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2019-06-03 Visstidsanställning till 2019-08-16

Publiceringsdatum
2019-03-18

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-01
Ange följande referens när du ansöker: 2019/51
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Vid frågor kontakta sommarjobb@skatteverket.se

Företag
Kundmötesavdelningen, Servicekontorsenhet Södra

Adress
Kundmötesavdelningen, Servicekontorsenhet Södra
Solna
17194 Solna

Kontorsadress
Solna

Jobbnummer
4675172

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kundmötesavdelningen, Servicekontorsenhet Södra

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kundmötesavdelningen, Servicekontorsenhet Södra: