Sommarjobb som godsmottagare på Händelö!

Studentwork Sweden AB / Kontorsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studentwork Sweden AB i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Mer om företaget
Vår kund jobbar med hantering av en rad olika varuslag men fokus på skogs-, stål och energiprodukter samt projektlaster från svenska industrier. På grund av semesterschema har var kund nu ett behov av en administrativ resurs/godsmottagare inom logistik och ordermottagning med start v. omgående till och med v. 32.

Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att bli anställd av Studentwork och sedan uthyrd till vår kund. Tjänsten är på heltid enligt schema (skift) med placering i Norrköping. Vi använder oss av ett löpande urval och välkomnar din ansökan redan idag.


Dina arbetsuppgifter
Som administrativ resurs/godsmottagare hos vår kund kommer du att arbeta på deras godsmottagning där bland annat lastbilar med lastade samt tomma containrar kommer in för avisering, vägning och registrering. Tjänsten innefattar administration och registrering i olika system så tidigare erfarenhet av liknande tjänster eller kunskap om logistik/gods är meriterande. I rollen ingår också viss kontakt med leverantörer och rederier så tidigare erfarenhet av kundorienterade roller är också meriterande. Du kommer även att sköta vissa bokningar via både telefon och mail.

Placeringsort: Norrköping
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Skift 06:00 - 14:00 och 10:00 - 18:00
Uppdragslängd: Start omgående till och med v. 32


Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administration, registrering eller logistik och har en god kommunikativ förmåga. Vi ser gärna att du tidigare har jobbat inom service likt kundtjänst så att du har en vana av att strukturera ditt arbeta och alltid sätta kunden i fokus. Vi ser även att du gärna är stresstålig, kan jobba med deadline/schema och håller tider. Som person bör du vara väldigt ödmjuk, social och serviceinriktad samt klara av att jobba i ett varierat tempo.

Då vissa chaufförer är engelsktalande är det av stor vikt att du kan kommunicera med dem både i tal och skrift. Körkort och bil är ett krav då kunden sitter ute på Händelö. Det är även ett krav att du har god datavana och vana av arbete i Excell, och du får gärna ha arbetat i flertalet olika affärssystem tidigare.



Om oss
Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och utexaminerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet.

Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning/marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillfälligt arbete, 11 dagar - 3 månader

Publiceringsdatum
2018-05-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-17
Ange följande referens när du ansöker: 4582
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Karlsson elin.karlsson@studentwork.com

Företag
Studentwork Sweden AB

Adress
Studentwork Sweden AB
Nygatan 25
58219 Linköping

Kontorsadress
Nygatan 25

Jobbnummer
4169861

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Studentwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studentwork Sweden AB: