Sommarjobb inom kundsupport / orderadministration
Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
2021-03-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sommarjobb inom kundsupport / orderadministration" (publicerad 2022-03-07) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2021-03-01Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Omya.
Uppdraget är på heltid och sträcker sig från 1 juni till 31 augusti. Under september månad är det önskvärt om du har möjlighet att fortsätta arbeta deltid (ca 16-20 timmar/veckan), alternativt heltid under en period, för att täcka upp för personal som har lite senare semester. Arbetstiderna under sommaren är från 08:00-16:00 med 50 minuters lunch. Du förväntas kunna arbeta heltid under hela perioden, men har du planerad semester eller ledighet går det självklart att lösa för rätt person. Detta är ett sommarvikariat, men det finns chans att det kan leda till ytterligare deltidsarbete eller vikariat vid behov.
Om företagetOmya är en av världens ledande tillverkare av industrimineral - främst fyllmedel och pigment som härrör från kalciumkarbonat och dolomit - och är också en global distributör av specialkemikalier. Omya erbjuder en mängd lösningar som bidrar till kundernas konkurrenskraft och produktivitet inom säljsegmenten Construction, Paper & Board, Polymers, Consumer Goods, Envitonmental Solutions. Omya grundades i Schweiz år 1884 och har idag med 9000 anställda en global närvaro på mer än 175 platser i över 50 länder. Omyas verksamhet i Sverige består av Omya AB, Gåsgruvan Kalcit AB och Björka Mineral AB.
För att möta de grundläggande behoven hos nuvarande och kommande generationer, har Omya åtagit sig att genomföra principerna för en hållbar utveckling på alla nivåer i företaget och skapar mervärde genom produkter och tjänster som utvecklats på ett ansvarsfullt sätt. De flyttar in i nya fräscha lokaler i centrala Malmö vid Södertull. På kontoret käkas det ofta frukost tillsammans med de olika avdelningarna och det är en väldigt familjär känsla, trots storleken.
Dina arbetsuppgifterPå kundsupporten blir du en nyckelspelare i att leverera högsta service till Omyas kunder, framförallt på den Nordiska marknaden. Du kommer arbeta dagligen med kundkontakt och orderadministration och hanterar hela flödet från det att en order kommer in och registreras i SAP, bokning av transport och koordinering internt, till att sköta faktureringen vid upphämtning av gods från lager och fabriker. Vanligtvis arbetar sex personer i teamet, men under sommaren kommer det vara tre personer på plats på kontoret från teamet som är behjälpliga och kommer vara delaktiga i din introduktion.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
Vi söker dig som är i slutet av din utbildning och söker en möjlighet att få meriterande erfarenhet inom logistik, service och administration. Du drivs av att få utvecklas, trivs i en roll med många kontaktytor och högt tempo och ser detta som det perfekta sommarjobbet. För att vara aktuell för tjänsten ser vi även att du:
• Har läst minst 2 år på högskola eller universitet, med fördel inom transport, logistik eller service management
• Har erfarenhet av att arbeta inom service, logistik eller administration
• Har en god datorvana och är inte rädd för att använda telefonen som arbetsverktyg
• Obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
• Meriterande med erfarenhet av affärssystemet SAP eller liknande system
• Meriterande med förståelse för danska eller norska, då viss mailkontakt kan ske på dessa språk
Som person tar du stort ansvar för ditt arbete, säkerställer att du förstår vad som förväntas av dig och är noggrann med att leverera högsta kvalitet. Du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter, skapa struktur för dig själv och kan arbeta i ett högt tempo. Du trivs i en roll där du får utvecklas och är inte rädd för att ta initiativ eller fråga om hjälp.
Övrig information:
Start: Början av juni
Plats: Centrala Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här:
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla
info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: sommarjobb, orderadministration, kundsupport, kundtjänst, service, admin, order, logistik, transport, heltid, deltid, sommar, Malmö, SAP
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5601787
Observera att sista ansökningsdag har passerat.