Sommarjobb!

Resurs Bank AB / Kundservicejobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resurs Bank AB i Helsingborg, Malmö, Borås, Stockholm, Sollentuna eller i hela Sverige

Nu söker vi årets sommarvikarier till Resurs bank!

På Resurs vill vi hjälpa våra kunder att få balans i sin ekonomi och i vardagen - vi vill vara banken som vet hur det känns. Vi har flera miljoner privat- och företagskunder i fyra nordiska länder och över fyrtio års erfarenhet i branschen. Just nu storsatsar vi på att installera Nordens första helt molnbaserade bank, för att bli både snabbare och smidigare i våra funktioner för både kunder och partners. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både som person och yrkesmässigt; vi erbjuder flera olika roller på olika nivåer inom ett och samma bolag - så oavsett om du brinner för kundservice, försäljning, marknadsföring, ekonomi eller juridik så kan du hitta ditt framtida drömjobb hos oss!

Vi söker sommarvikarier inom följande områden:

• Kundservice med säljfokus (Helsingborg/Malmö)
• Kundservice med administrativt fokus (Helsingborg)
• Säljare/låneförmedlare (Helsingborg)

Gemensamt för alla områden är att vi söker dig som är kommunikativ, har ett starkt inre driv och som trivs bäst när tempot är högt! Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska, har mycket god datavana och alltid är öppen för ny teknik och kontinuerlig utveckling av arbetsuppgifterna.

Vi arbetar vi ständigt för att möta och överträffa våra kunders förväntningar, och därför är det viktigt att du triggas av tät uppföljning av dina egna mål - bl.a. när det gäller försäljning - och att du hela tiden vill utvecklas för att bli ännu bättre! Vi tror att du har tidigare erfarenhet från serviceyrket och är van att arbeta med mycket kundkontakt.

Mer om de olika rollerna:

• Kundservice med säljfokus - har telefonkontakt med våra svenska och norska bankkunder, som ringer in till oss med frågor kring fakturor, avbetalningsplaner, krediter eller returer. Ditt uppdrag är att få kunden att känna sig trygg och hörd, oavsett ärende. I slutet av de flesta samtalen erbjuds kunden våra produkter, i form av kort eller försäkringar - och det är därför viktigt att du gillar att sälja! Varje morgon börjar med ett uppstartsmöte där teamet samlas och tillsammans sätter mål för dagen.
• Kundservice med administrativt fokus - handlägger svenska och norska låneansökningar. Du besvarar kundfrågor via telefon och mail, och sköter administrativa uppgifter både före, under och efter en låneansökan. Du är även i kontakt med andra banker. Kunderna kan ibland befinna sig i en svår privatekonomisk situation vilket ställer krav på empati, integritet och personlig mognad för att kunna hantera ärenden på ett professionellt sätt.
• Säljare/låneförmedlare - ringer ut till interna kunder och ser över deras lånesituation genom att erbjuda dem att samla lån och krediter. Hanterar även inkommande samtal samt ärenden som kommit in via webben. Du behöver vara beredd på att prata med ett stort antal kunder varje dag, vara öppen för förändring, trivas med en varierad arbetsvardag samt ha förmågan att vända motgång till framgång utan att tappa engagemang. Du har ansvar för både din och teamets försäljningsbudget.

Bra att veta

Vårt huvudkontor ligger i Helsingborg (Väla 2) med kollektivtrafik som stannar precis utanför. Vårt Malmö-kontor ligger på Slottsgatan 2, drygt 10 minuters promenad från Centralstationen. Vi erbjuder en modern arbetsplats i fräscha lokaler, ett flertal personalförmåner som massage, friskvårdsbidrag, subventionerad lunch och olika personalrabatter. För oss är det en självklarhet med kollektivavtal och därmed trygga anställningsvillkor för alla som jobbar här!

Läs gärna mer om oss på Banken som vet hur det känns - Resurs (resursbank.se) (https://www.resursbank.se/).

Ansökningsprocessen

Du söker genom att berätta vad du gjort tidigare i ett CV, svara på ett antal frågor samt presentera dig själv i en video. Om du går vidare i processen blir du kallad till intervju på plats på något av våra kontor under senare delen av mars. Under intervjun erbjuds, i vissa fall, medlyssning där du sitter bredvid en handläggare och lyssnar på kundsamtal i realtid. För kundservice startar introduktionsutbildningen den 12 juni, och för säljare/låneförmedlare sker introduktionen stegvis redan under maj månad eller enligt överenskommelse. Sommarvikariaten sträcker sig därefter fram till slutet av augusti. Om vi trivs med varandra ser vi gärna att du stannar kvar hos oss även efter sommaren!

Frågor om de olika tjänsterna eller rekryteringsprocessen besvaras av katarina.lager@resurs.se.

Viktigt att känna till

I samtliga rekryteringsprocesser gör vi anmärkningskontroll på de personer som går vidare till intervju. I samband med anställningserbjudande begär vi även ett utdrag ur belastningsregistret. Detta görs via polisens hemsida.

LI-LN1

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Resurs Bank AB (org.nr 516401-0208), https://www.resursbank.se/

Arbetsplats
Resurs Bank

Kontakt
Katarina Lager
katarina.lager@resurs.se

Jobbnummer
7534113

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resurs Bank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resurs Bank AB: