Sommarjobb - Personlig assistent

OP Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Sandviken
2019-03-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sommarjobb - Personlig assistent" (publicerad 2019-05-02) ⬅️


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos OP Assistans AB i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent i sommar!

Vi kan erbjuda dig ett viktigt, omväxlande och roligt sommarjobb.
När du jobbar som personlig assistent hjälper du andra att leva livet, varje dag.

Arbetet som personlig assistent handlar om engagemang för en annan medmänniska, vilket kan innebära hjälp med vardagliga sysslor som många människor kan ta för givet. Du arbetar i kundens hem där du hjälper kunden utifrån dennes individuella behov.
Du är också engagerad i kundens fritid och fritidsaktiviteter.

Tänk på att sommarjobb som personlig assistent ger goda chanser till fortsatt arbete eller extrajobb året runt. Rekrytering pågår för fullt så tveka inte!


För dig som arbetar som personlig assistent hos ingår bland annat följande förmåner:

Kollektivavtal Vårdföretagarna / Kommunal
Vår arbetsgivarorganisation heter Vårdföretagarna och vi följer det kollektivavtal som finns mellan Vårdföretagarna och Kommunal.

Avtalsförsäkringar
Du omfattas av en rad avtalsförsäkringar som exempelvis ersättning vid olycksfall, avtalspension, trygghetsförsäkring vid arbetsskada samt grupplivförsäkring.

Friskvårdsförmåner
För den som har en "Timavlönad anställning" gäller att du kan få ersättning för enkelbiljetter i samband med ett avtalat arbetstillfälle.
I praktiken innebär det att du kan få ersättning för enkelbiljetter under perioden: från 2 dagar före till 2 dagar efter ett avtalat arbetstillfälle.
Alla anställda kan nyttja upp 2 000 kr per år i friskvårdsbidrag samt kostnadsfri massage genom våra egna massörer upp till 10 gånger om året.

Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska få en assistans av god kvalitet. Det innebär att de ska ges möjlighet att leva som andra. Den personliga assistentens uppdrag är att bidra till det. En bra personlig assistent är serviceinriktad, ärlig, ansvarsfull, lyhörd och respekterar varje människa som en självständig individ. Utbildning och erfarenhet är ett plus men inget krav. Att personkemin stämmer är däremot ett måste och därför är det alltid kunden som väljer sin assistent.
De faktiska arbetsuppgifterna, -tiderna och -platserna varierar från kund till kund och från dag till dag. Därför bör en personlig assistent vara flexibel, lösningsinriktad och öppen för nya utmaningar.

OP Assistans en del av Team Olivia.
Läs mer på: www.teamolivia.se

OP Assistans, som grundades av Pernilla Hålén i Ockelbo 1998, erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gävleborg.
Hos oss har du som kund ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent, när din assistent ska jobba, vad din assistent ska göra på jobbet, hur assistenten ska utföra sina arbetsuppgifter och vilka assistenter som ska jobba med dig i särskilda situationer.
Samtidigt som vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål prioriterar vi god arbetsmiljö för våra medarbetare.

OP Assistans drygt 75 kunder och 550 medarbetare som är anställda på hel eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle.
Företaget har dessutom en möteslokal i Ockelbo.

Publiceringsdatum
2019-03-25

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Johansson info@opassistans.se 026-14 38 38

Företag
OP Assistans AB

Adress
OP Assistans AB
Holmparken 1
80310 Gävle

Kontorsadress
Holmparken 1

Jobbnummer
4687972

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från OP Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos OP Assistans AB: