Somalisktalande Kundtjänsthandläggare

Försäkringskassan / Kontorsjobb / Sundbyberg
2015-11-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Somalisktalande Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2017-09-13) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Huddinge, Täby eller i hela Sverige

Somalisktalande Kundtjänsthandläggare

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning. Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss

Vi söker två somalisktalande, flerspråkiga kundtjänsthandläggare med placering på Försäkringskassans Kundcenter i Sundbyberg 

Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka.

Vi söker dig som vill överträffa våra kunder och partners förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du våra kunder och partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder och partners via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Med ett telefonnummer och öppet vardagar och helger är vi lätta att komma i kontakt med och mångas ärenden kan lösas direkt.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som kundtjänsthandläggare med inriktning Utland besvarar du de flesta samtalen på engelska och kontaktar kunder på andra språk efter bokningar.

Du identifierar våra kunder och partners behov och hjälper dem med allmän och specifik information via telefon. Du säljer in och ger support i våra självbetjäningstjänster så att de kan sköta sina ärenden själv. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.

Publiceringsdatum
2015-11-04

Kvalifikationer
Vi söker dig som

• har somaliska som modersmål
• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 30 hp eller likvärdigt
• är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media på ditt modersmål samt på svenska och engelska
• har en god pedagogisk förmåga
• förstår och värdesätter människors olikheter.

Språkkompetensen inom engelska och somaliska kommer att säkerställas via ett test.

Det är meriterande om du 

• kan tala ytterligare språk än de ovan nämnda
• har erfarenhet att arbeta med beslut som påverkar individer
• har kunskap om socialförsäkringen
• har erfarenhet av liknande arbete gärna på Försäkringskassan, annan myndighet, annat större serviceföretag eller kontaktcenter
• har erfarenhet av att arbeta i telefon.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Arbetstiden är schemalagd, för närvarande måndag till fredag för inriktning Utland. Två tillsvidareanställningar på heltid, med önskvärt startdatum den 11 januari 2016. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.

Om du har frågor, kontakta

Rekryterande chef Ida Tideholt 010-114 03 63 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Stig Lindblom, 010-116 90 63 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga kontaktpersoner: ST Anna Celinski anna.celinski@forsakringskassan.se SACO Kent Gustafsson kent.gustafsson@forsakringskassan.se Seko Johanna Grundström johanna.grundstrom@forsakringskassan.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 18 november 2015 märkt med diarienummer 053265-2015. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm

Kontorsadress
103 51 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2511907

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: