Somalisktalande kundtjänsthandläggare

Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Sundbyberg
2016-12-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Somalisktalande kundtjänsthandläggare" (publicerad 2017-09-13) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Huddinge, Täby eller i hela Sverige

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss

Vi söker flerspråkig kundtjänsthandläggare med placering på Försäkringskassans Kundcenter i Sundbyberg

Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka. Vi söker dig som vill överträffa våra kunder och partners förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du våra kunder och partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder och partners via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som kundtjänsthandläggare med inriktning Utland besvarar du samtalen på engelska, svenska och kontaktar kunder på andra språk efter bokningar. Du identifierar våra kunder och partners behov och hjälper dem med allmän och specifik information via telefon. Du säljer in och ger support i våra självbetjäningstjänster så att de kan sköta sina ärenden själv. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.

Vi söker dig som

• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media i engelska, svenska och somaliska
• har somaliska som modersmål
• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 30 hp eller likvärdigt
• är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har en god pedagogisk förmåga
• förstår och värdesätter människors olikheter.

Det är meriterande om du

• har en slutförd examen från högskola/universitet (120p/180hp)
• har kunskaper i ytterligare ett språk än ovannämnda
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet att arbete med beslut som påverkar individer
• har kunskap om socialförsäkringen
• har erfarenhet av liknande arbete gärna på Försäkringskassan, annan myndighet, annat större serviceföretag eller kontaktcenter

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2016-12-21

Övrig information
Arbetstiden är schemalagd, för närvarande måndag till fredag för inriktning Utland.

Ett antal, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Under förutsättningen att erforderliga beslut är fattade.

Språkkompetensen inom engelska och somaliska kommer att säkerställas via tester.

Om du har frågor, kontakta

Rekryterande chef: Ida Meric, tel 010- 11 403 63 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Katrin Synnott, tel 010-11 628 23 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: e-post sabina.noren.asplund@forsakringskassan.se: SACO-S : e-post helene.johansson@forsakringskassan.se Seko: e-post f.seko@forsakringskassan.se

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 8 januari 2017 märkt med diarienummer 073337-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm

Kontorsadress
103 51 Stockholm

Jobbnummer
3225566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: