Solution Specialist
Talangjägarna AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Talangjägarna AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Solution Specialist:
Som Solution Specialist kommer du att agera expertanvändare av e-handelsplattformen Magento. Dina uppgifter blir att anpassa Magentos funktionalitet med verksamhetens mål, optimera användbarheten samt undvika onödig anpassning av funktionalitet. Du förväntas kunna bistå kunder med utveckling och förbättring av affärsverksamhet och försäljning.
• Du kommer att bistå Vaimos kunder med systemkonfigurering av deras e-handelslösningar.
• Du kommer att behandla inkommande spörsmål via mail och telefon.
• Du kommer att öka försäljningen av befintliga produkter och tjänster hos Vaimos kunder och därmed utveckla och omvandla deras verksamhet.
• Du strävar efter att nå uppsatta mål gällande responstid, kundnöjdhet samt intern kunskapsdelning, med hög känsla för service.
• Du kommer att utveckla din kunskap kontinuerligt och certifiera dig som Magento Certified Solution Specialist
Ansvarsområden & arbetsuppgifter
• Tillhandahålla teknisk klientsupport
• Ha huvudsakligt ansvar för inkommande ärenden
• Bedriva uppföljning på återkoppling av Net Promoter Score (NPS) för dina tilldelade kunder (förutom KAM-kunder)
• Hålla dig uppdaterad inom industristandarder och marknadsbeteenden
• Identifiera möjligheter till relevant merförsäljning inom specifika projekt
• Nå dina tilldelade försäljnings- och verksamhetsmål
• Ha kännedom om dina kunders nyckeltalsindikatorer som kan gynna försäljning.
• Hålla många bollar i luften och klara av företagets höga tempo
• Dokumentera och dela kunskap
• Koordinera och stämma av med din arbetsgrupp
• Koordinera supportincidenter och andra spörsmål mellan kund och utvecklingsteam
• Utföra testning av lösta incidenter innan återkoppling till kund
• Skapa offerter till kunder
• Månatlig fakturering till kunder
• Hålla utbildningar i Magento
• Daglig genomgång av inkommande kritiska ärenden
• God organisations och problemlösningsförmåga
• Hög stresstålighet och ansvarskänsla
• Strukturerad och fungerar bra i grupp
• Dokumenterad förmåga att kunna arbeta effektivt både internt och med externa organisationer
• God förståelse för kundens verksamhet och marknadssektor, samt förmåga att kunna använda denna kunskap för att förutse hur framtida tjänster bör utvecklas för att möta kundens behov.
• Utmärkt kommunikativ förmåga
• God förmåga att kommunicera i tal och skrift är ett krav.
• Goda kunskaper i svenska och affärsengelska är ett krav.
• System- och IT-vana.
• Resor förekommer i tjänsten.
• Erfarenhet inom e-handel.
Egenskaper & kravprofil
• God organisations och problemlösningsförmåga
• Hög stresstålighet och ansvarskänsla
• Strukturerad och fungerar bra i grupp
• Dokumenterad förmåga att kunna arbeta effektivt både internt och med externa organisationer
• God förståelse för kundens verksamhet och marknadssektor, samt förmåga att kunna använda denna kunskap för att förutse hur framtida tjänster bör utvecklas för att möta kundens behov.
• Utmärkt kommunikativ förmåga
• God förmåga att kommunicera i tal och skrift är ett krav.
• Goda kunskaper i svenska och affärsengelska är ett krav.
• System- och IT-vana.
• Resor förekommer i tjänsten.
• Erfarenhet inom e-handel.
Ansvarig rekryterare:
Caroline Jonasson
caroline.jonasson@talangjagarna.seTel. 0705274770
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare med provanställning
Publiceringsdatum2015-12-04Ersättningfast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Jonasson
FöretagTalangjägarna AB
AdressTalangjägarna AB
Sandelsgatan 27
11534 Stockholm
KontorsadressSandelsgatan 27 11534 Stockholm
Jobbnummer 2561080
Observera att sista ansökningsdag har passerat.