Solution Designer till Swisslog

PS Partner / Maskiningenjörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla maskiningenjörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PS Partner i Göteborg, Mölndal, Partille, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Swisslog designar, utvecklar och levererar marknadens bästa automationslösningar till framsynta sjukhus, lager- och distributionscentraler. Vi erbjuder integrerade system och tjänster från en enda källa - från rådgivning och design till implementering och livslång kundservice. Bakom företagets succé finns ca 2 500 anställda runt om i världen som hjälper kunder i mer än 50 länder. Huvudkontoret finns i Buchs/Aarau, Schweiz. Swisslog finns på den nordiska marknaden som en stark lokal aktör med ca 350 anställda i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Besök oss gärna på www.swisslog.com/sv-se/logistics-automation.

Swisslog är en del av KUKA-gruppen, som är en ledande global leverantör av intelligenta automationslösningar.
www.kuka.com

Vi söker en Solution designer till Swisslogs konsult- och designgrupp med placering i Partille, utanför Göteborg.

Om du tycker om att arbeta med komplexa materialhanterinslösningar som innehåller både mjuk- och hårdvara i ett kundnära klimat så är detta rätt jobb för dig.

Publiceringsdatum
2019-01-25

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i team i säljorganisationen inom Swisslog. Arbetet startar då säljaren identifierar ett behov hos kunden. Säljaren sätter ihop ett team som skall ta fram förutsättningarna för en ny logistiklösning. Förutsättningarna innefattar tex materialflödeskrav, lastenheter, byggnadskrav mm. Baserat på dessa förutsättningar skall du som solution designer ta fram en materialhanteringslösning som uppfyller dessa krav. Du kommer att arbeta som en viktig del i teamet för att ta fram den bästa lösningen. Arbetet innebär även nära kontakt med mjukvara-, inköp- och controls teamen i projektorganisationen. Som en del i lösningsframtagandet ingår att sammanställa förfrågningsunderlag och ta in offerter från underleverantörer. När kunden har accepterat lösningen lämnar säljprojektet över underlaget till projektorganisationen som realiserar lösningen. Du har ansvar för att rätt information överlämnas tillsammans med alla underlag, kalkyler och underleverantörsofferter.

Huvudarbetsuppgifter

• Ansvarig för att ta fram den tekniska lösningen och layouten samt att den följer de kapacitetskrav och övriga förutsättningar som specificerats.
• Rita lösningen i AutoCAD, eller skissa i Powerpoint om det är tidig fas. Visualisering i CAD-programmen Sketch Up och/eller Revit.
• Säkerställa att Swisslog har förstått kundens kravställning och behov av logistiklösning.
• Kapacitets- och kostnadsberäkningar
• Genomföra riskanalys dvs att lösningens svagheter är identifierade.
• Ta fram förfrågningsunderlag till underleverantörer samt säkerställa att offerterna motsvarar de ställda kraven.

Kompetens

• God kunskap om materialhanteringssystem, logistik alternativt produktion
• God förståelse och kunskap om logistikflöden, system och mjukvara i logistikprocesser eller automatiserade produktionssystem
• Erfarenhet från att arbeta i projekt
• Strukturerad och noggrann
• Uppskattar att ha kundkontakt
• God förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt
• God engelska, då detta är vårt koncernspråk
• Meriterande är praktisk erfarenhet från integrerade logistik- eller produktionssystem samt kunskaper i AutoCAD

Vi erbjuder

• En väldigt viktig roll i våra säljprojekt med intressanta arbetsuppgifter och utmaningar.
• Stor möjlighet till kompetensutveckling och intressanta karriärvägar, även internationellt.
• Ett jobb med stor variation och tydliga personliga mål kopplade till företagsstrategierna.
• Frihet under eget ansvar.
• Gott arbetsklimat och uppskattade ledare.
• Högt kundfokus och affärsfokus.
• Ett företag som vi är stolta över, med en företagskultur baserat på kärnvärden Clarity, Commitment, Competence och Collaboration (Läs mer om oss på https://www.swisslog.com/sv-se/logistics-automation)

Placeringsort är Partille, strax utanför Göteborg.

Så ansöker du
Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten gå till www.pspartner.se och klicka på annonsen. Längst ner i annonstexten finner du en länk "ansök", klicka där och bifoga ditt CV med personligt brev. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd din ansökan så snart som möjligt.

För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson på anna.petersson@pspartner.se alternativt 0761-71 76 45 eller Darya Anisi på darya.anisi@pspartner.se alternativt 0703-156 093.



Our Employees Deliver Solutions.

Our Solutions Deliver Results.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PS Partner

Adress
PS Partner
Första Långgatan 18
41328 GÖTEBORG

Kontorsadress
Första Långgatan 18

Jobbnummer
4576469

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PS Partner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PS Partner: