Sökes: Serviceinriktad Kundcentermedarbetare med fokus på Credit

Pitney Bowes Svenska AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pitney Bowes Svenska AB i Stockholm, Sollentuna, Avesta, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Pitney Bowes är ett amerikanskt företag med huvudkontor i Stanford, Connecticut, USA. Företaget bildades 1920 av Arthur Pitney och Walter Bowes. De lanserade en idé om en maskin som frankerade brev i stället för att använda frimärken. Idag är Pitney Bowes världsledande inom området integrerade post- och dokumentlösningar. Vi omsätter 6,1 miljarder USD och finns med 36 000 anställda i 130 länder. I Sverige har vi funnits sedan 1974 och har ca 150 anställda. Huvudkontoret finns i Häggvik, Sollentuna och vi har filialkontor i Göteborg, Malmö och Jönköping. För mer information, se http://www.pitneybowes.se/www.pitneybowes.se .
Arbetsmiljön på Pitney Bowes karaktäriseras av högt tempo, struktur och en stark säljkultur. Hos oss får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat, internationellt företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak. Till vårt Kundcenter söker vi nu en medarbetare med erfarenhet från Credit & Collection. Anställningen är ett föräldravikariat på 1 år med placering i Häggvik, Sollentuna.
Tjänsten innebär att du dels kommer att ta emot inkommande kundsamtal till vårt Kundcenter och dels vara specialist inom Credit & Collection. Det senare omfattar allt ifrån bevakning av betalningar och inkassoärenden till att ringa kunder och diskutera betalningsplaner mm. Utöver kundkontakt kommer du att ha tät kontakt med vår säljkår, vår Orderavdelning mm
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Bevaka kundfordringar och informera kundansvariga om kunders betalningsproblem mm Bevaka och släppa kreditspärrade order Kundkontakt rörande leverans- och fakturafrågor mm Bemanna Kundcenterslingan och ta emot inkommande samtal Viss rapportering och uppföljning
Vi önskar att du:
Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en kundorienterad verksamhet Är noggrann och ansvarsfull, lösningsorienterad och initiativtagande Har lätt för att samarbeta och har en förmåga att skapa goda relationer både internt mot kollegor och externt mot kunder. Gillar att arbeta i ett högt tempo och levererar alltid goda resultat i rätt tid Har god erfarenhet av SAP alternativt något annat större affärssystem Har erfarenhet från arbete med kundreskontra
För oss är det viktigt att du kan uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift på både svenska och engelska, samt att du behärskar Office-paketet väl (främst Excel och Word). Kunskaper i finska är meriterande.
Anser du denna beskrivning stämma in på din profil? Vi kommer kalla till intervjuer löpande. Skicka in din ansökan och CV senast den 28 januari via Ansök Nu knappen.
Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Publiceringsdatum
2011-01-18

Arbetstider och omfattning
Heltidsanställd

Ersättning
Enligt Överenskommelse

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Pitney Bowes Svenska AB

Adress
Pitney Bowes Svenska AB
Hammarbacken 12
19124 Sollentuna

Jobbnummer
825582

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pitney Bowes Svenska AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pitney Bowes Svenska AB: