Sökes! Administrativ assistent som vill bekämpa orättvisor

Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Vi på Perido är på jakt efter två rutinerade administrativa assistenter till en av våra kunder, en myndighet som verkar för människors lika värde i samhället, arbetslivet och utbildningsväsendet. Den här tjänsten är placerad på myndighetens fina kontor norr om Stockholm.

I rollen som administrativ assistent kommer du att assistera enhetschefer och kollegor med administrativa uppgifter såsom att hantera inkommande ärenden och registrera dessa i ärendehanteringssystemet. Du kommer även att registrera expediering av beslut, boka lokaler, ta fram statistikunderlag och avlasta vid övriga kontorsgöromål som teamet kan behöva stöttning med. Rollen som administrativ assistent är således viktig för att myndighetens dagliga verksamhet ska kunna rulla på.

Vi tror att du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet, både av liknande arbetsuppgifter och av arbete på myndighet. Tack vare dessa erfarenheter kan du snabbt sätta dig in i de administrativa rutiner och arbetsuppgifter som finns, med målet att utföra dessa på ett professionellt sätt och med hög kvalité. Du kommer att få användning för din förmåga att skapa struktur, din förmåga att samordna och din lyhörda sida då du hanterar olika arbetsmoment parallellt. För att trivas i arbetsgruppen tror vi att du är en social person som har lätt för att skapa goda relationer.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Publiceringsdatum
2017-11-25

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning eller likvärdigt
• Minst tre års arbetslivserfarenhet som administrativ assistent
• Erfarenhet av arbete på myndighet
• Erfarenhet av ärendehanteringssystemet W3D3
• Goda kunskaper i MS Office
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i tre månader med god chans till förlängning. Tillträde januari 2018.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

En mycket viktig myndighet vars syfte är att bekämpa orättvisor och diskriminering söker förstärkning i form av två skickliga administratörer. Har du några års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter på myndighet och letar efter ett nytt givande uppdrag? Då bör du läsa vidare!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 16182LF i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-24
Ange följande referens när du ansöker: 16182LF
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3822088

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: