Söker erfaren Ekonomiassistent till globalt företag i Göteborg

Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du intresserad av att ta dig an nästa uppdrag som ekonomiassistent? Jefferson Wells Finance söker nu för vår kunds räkning en erfaren, driven person erfaren inom Accounts payable. Kunden är en global organisation som har sitt kontor i centrala Göteborg. Läs mer om jobbet nedan, välkommen med din ansökan!

Ort: Centrala Göteborg
Start: Omgående
Uppdrag: Långtgående konsultuppdrag


Om uppdraget

Du kommer i detta uppdrag arbeta i en global organisation i en grupp med engagerade och stöttande kollegor som arbetar tillsammans med olika delar av organisationen.

Som ekonomiassistent inom Accounts Payable kommer att upprätthålla löpande konton och hjälpa till med faktureringsfunktioner. Bland annat ingår det att ansvara för följande punkter:

* Leverantörsfakturor, Admin/Business
* Förbereder dokument till konsultation för moms.
* Svara på och undersöka komplexa momstransaktioner.
* Betalningsfiler / Expressbetalning
* Bankavstämning
* Ansvarig för Accounts payable (AP) för två av kundens verksamheter
* Ansvarig för slutpostering.
* Säkerhetskopiera för AP EU-företag.
* Arbeta med att skapa ny leverantörbild.

Vem är det vi söker?

Om du är en person som trivs i en innovativ och föränderlig miljö och är driven av att arbeta självständigt så tror vi att du är helt rätt för detta uppdrag! Vidare ser vi att du är serviceinriktad, flexibel, nyfiken och har en vilja att bidra till förbättringar och utveckling. Du har ett driv och besitter förmågan att ta initiativ och få saker gjorda.

Kriterier

Vi tror att du har en utbildning inom ekonomi och minst 3 års arbetslivserfarenhet från leverantörsreskontra. Dessutom har du en betydande erfarenhet av svensk och europeisk VAT (Value Added Tax). Vi ser att du tidigare arbetat med periodisk Allokering (PCA), självrisker och icke-avdragsgilla självrisker samt anläggningstillgångar.

Det är även meriterande om du har erfarenhet från IFS och Readsoft. För att lyckas i denna tjänst behöver du också behärska både svenska och engelska. Du har goda kunskaper i Microsoft Office (Excel, Word och Outlook).

Publiceringsdatum
2022-02-10

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Konsultchef Anna Bjellheim på anna.bjellheim@jeffersonwells.se

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "91edba9f-f626-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Jefferson Wells

Jobbnummer
6331890

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: