Söker en supportttekniker till Luleå

Tullverket IT-Avdelningen / Supportteknikerjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tullverket IT-Avdelningen i Luleå

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 200 anställda. Generaltulldirektör är Karin Starrin.
Ref: PER 2010-64
Tullverkets IT-avdelning är lokaliserad i Luleå och består idag av ca 150 medarbetare. Avdelningen utgör ett stöd för hela Tullverket och levererar olika typer tjänster inom olika områden till Tullverkets kärnverksamhet och övriga avdelningar. IT-avdelningen ansvarar för Tullverkets IT-produktion och IT-utveckling samt för den kort- och långsiktiga planeringen av verksamheten ur ett IT-perspektiv. 
Huvudsakliga arbetsuppgifter 
Som supporttekniker kommer du att ingå i Tullverkets IT-support som ansvarar för teknisk support till Tullverkets externa och interna användare via telefon, e-post och webb. IT-support är den centrala kontaktpunkten gällande frågor och felanmälan av Tullverkets applikationer och klienttjänster. IT-support ansvarar också för behörighetsadministration, driftövervakning av Tullverkets system och samordning av driftinformation till användare. 
Kvalifikationer 
För befattningen krävs 
• Utbildning inom IT eller motsvarande kompetens förvärvad genom praktisk erfarenhet
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
• Goda kunskaper om Windows XP och Microsoft Office 2003
• Erfarenhet av att ha arbetat med IT-relaterad IT-support  
Meriterande
 Är om du har
• Kännedom om EDI (Electronic Data Interchange)
• Kännedom om bärbara datorer, mobil telefoni och trådlösa nätverk
• Kännedom om Unix (Tru64, Linux, AIX)
• Kännedom om datakommunikation
• Kännedom om Remedy ARS
• Kännedom om tullverksamhet 
Personliga egenskaper 
Vi söker en medarbetare som är lojal och motiveras av att hjälpa våra användare med allt från de enklaste problemen till mer komplicerade sådana. Du är ansvarstagande med en hög servicekänsla och tycker det är intressant att arbeta med problemlösning. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp vilket kräver att du har lätt för att samarbeta.
Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.
Övrigt 
Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. 
Tullverkets IT-support är bemannad dygnet runt och tjänsten innebär skiftgång. 
Vikariatet gäller från 20110117 till och med 20111231 
För mer information 
Frågor om tjänsten kan ställas till sektionschef Peter Riekkola, 0920-25 97 71. 
Fackliga företrädare 
OFR-P/ TULL-KUST                Anders Nilsson                       0920-25 96 31 
SACO-S vid Tullverket            Åsa Jordung-Talludde             0920-25 98 11
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 9 januari 2011 ange referensnr:  PER 2010-64. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Publiceringsdatum
2010-12-09

Arbetstider och omfattning
Vikariat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Tullverket, +46 0771520520, tullverket@tullverket.se

Företag
Tullverket IT-Avdelningen

Adress
Tullverket IT-Avdelningen

Jobbnummer
797718

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tullverket IT-Avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tullverket IT-Avdelningen: