Söker en supportttekniker till Luleå
Tullverket IT-Avdelningen / Supportteknikerjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tullverket IT-Avdelningen i Luleå Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 200 anställda. Generaltulldirektör är Karin Starrin.
Ref: PER 2010-64
Tullverkets IT-avdelning är lokaliserad i Luleå och består idag av ca 150 medarbetare. Avdelningen utgör ett stöd för hela Tullverket och levererar olika typer tjänster inom olika områden till Tullverkets kärnverksamhet och övriga avdelningar. IT-avdelningen ansvarar för Tullverkets IT-produktion och IT-utveckling samt för den kort- och långsiktiga planeringen av verksamheten ur ett IT-perspektiv.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer du att ingå i Tullverkets IT-support som ansvarar för teknisk support till Tullverkets externa och interna användare via telefon, e-post och webb. IT-support är den centrala kontaktpunkten gällande frågor och felanmälan av Tullverkets applikationer och klienttjänster. IT-support ansvarar också för behörighetsadministration, driftövervakning av Tullverkets system och samordning av driftinformation till användare.
Kvalifikationer
För befattningen krävs
• Utbildning inom IT eller motsvarande kompetens förvärvad genom praktisk erfarenhet
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
• Goda kunskaper om Windows XP och Microsoft Office 2003
• Erfarenhet av att ha arbetat med IT-relaterad IT-support
Meriterande
Är om du har
• Kännedom om EDI (Electronic Data Interchange)
• Kännedom om bärbara datorer, mobil telefoni och trådlösa nätverk
• Kännedom om Unix (Tru64, Linux, AIX)
• Kännedom om datakommunikation
• Kännedom om Remedy ARS
• Kännedom om tullverksamhet
Personliga egenskaper
Vi söker en medarbetare som är lojal och motiveras av att hjälpa våra användare med allt från de enklaste problemen till mer komplicerade sådana. Du är ansvarstagande med en hög servicekänsla och tycker det är intressant att arbeta med problemlösning. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp vilket kräver att du har lätt för att samarbeta.
Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald.
Tullverkets IT-support är bemannad dygnet runt och tjänsten innebär skiftgång.
Vikariatet gäller från 20110117 till och med 20111231
För mer information
Frågor om tjänsten kan ställas till sektionschef Peter Riekkola, 0920-25 97 71.
Fackliga företrädare
OFR-P/ TULL-KUST Anders Nilsson 0920-25 96 31
SACO-S vid Tullverket Åsa Jordung-Talludde 0920-25 98 11
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 9 januari 2011 ange referensnr: PER 2010-64. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.
Publiceringsdatum2010-12-09Arbetstider och omfattningVikariat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-01-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktTullverket, +46 0771520520,
tullverket@tullverket.seFöretagTullverket IT-Avdelningen
AdressTullverket IT-Avdelningen
Jobbnummer 797718
Observera att sista ansökningsdag har passerat.